Audi e-tron extreme: Technický prototyp na legendární sjezdovce Streif

foto-audi-etron-snow

Značka Audi vyslala na konci ledna technický prototyp svého prvního výhradně elektricky poháněného SUV na legendární sjezdovku Streif.


V tradičním závodě ve sjezdovém lyžování "Hahnenkamm-Rennen" na ní bojují o vítězství nejlepší lyžaři světa. Nyní však úsek "Mausefalle", který je se sklonem 85 procent nejstrmější částí ohromující sjezdovky, vyjel nahoru speciálně vybavený prototyp Audi e-tron.



Audi Q8 snoubí to nejlepší z obou světů - eleganci čtyřdveřového luxusního kupé a praktičnost SUV. Ideální partner pro podnikání i volný čas se vyznačuje velkoryse dimenzovaným interiérem s variabilním zavazadlovým prostorem, nejmodernějšími technologiemi pro ovládání i podvozek a inteligentními asistenčními systémy. Velké SUV ve stylu kupé nyní osloví ještě širší okruh zákazníků díky dvěma novým motorům.



V novém modelu Audi Q8 55 TFSI* pracuje zážehový šestiválec se zdvihovým objemem tři litry a přímým vstřikováním benzinu. Jeho nejvyšší výkon je 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 500 N.m poskytuje v širokém rozsahu otáček, od 1370 do 4500 min-1. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor umožňuje modelu Audi Q8 zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
U druhého nového agregátu se jedná o další verzi třílitrového turbodieselu, která nabízí nejvyšší výkon 170 kW (231 k) a maximální točivý moment 500 N.m, dostupný od 1750 do 3250 min-1. Audi Q8 45 TDI* zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,1 sekundy a v akceleraci může pokračovat až do dosažení nejvyšší rychlosti 233 km/h.



Všechny motory v modelu Audi Q8 spolupracují s částečně hybridním systémem, který může snížit spotřebu paliva v praktickém provozu až o 0,7 litru na 100 kilometrů. Jeho nejdůležitějšími "stavebními kameny" jsou lithium-iontový akumulátor a rozvodovým řemenem poháněné zařízení BAS (Belt Alternator Starter), které plní funkce generátoru i spouštěče a zajišťuje napájení 48V hlavní elektrické sítě tohoto SUV ve stylu kupé. BAS umožňuje při zpomalování rekuperaci kinetické energie o výkonu až 12 kW pro nabíjení akumulátoru. V rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h může Q8 jet setrvačností s vypnutým motorem po dobu až 40 sekund, pokud řidič uvolní pedál plynu. BAS poté zajistí rychlé a mimořádně komfortní spuštění šestiválce. Funkce start-stop se může aktivovat již při rychlosti 22 km/h.



I u nových motorů zajišťuje přenos hnací síly osmistupňová převodovka tiptronic ve spojení s trvalým pohonem všech kol quattro. Obě verze modelu Q8 jezdí sériově na 19" kolech s pneumatikami rozměru 265/55. Součástí sériové výbavy je rovněž podvozek s adaptivními tlumiči, systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, vrcholný informační a zábavní systém MMI Navigation plus a digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit. Ovládání probíhá prostřednictvím dvou dotykových displejů s haptickou a akustickou odezvou. Audi Q8 55 TFSI stojí v České republice 1 980 900,- Kč, cena modelu Q8 45 TDI byla stanovena na 1 858 900,- Kč.