Avant-garda: Audi A6 Avant

audi-a6

Nové Audi A6 Avant kombinuje vysokou úroveň užitných vlastností v každodenním provozu a mimořádnou variabilitu s dynamickým designem.


Záď s markantními tvary umožňuje flexibilní využití zavazadlového prostoru o objemu 565 až 1680 litrů. Nastavení pohonu i podvozku je komfortní a zároveň sportovní. Sériově dodávaný systém částečně hybridního pohonu (mild-hybrid) zvyšuje hospodárnost, dynamické řízení všech kol obratnost a agilitu. Díky intuitivnímu ovládání poskytuje zcela digitální systém ovládání MMI touch response řidiči a cestujícím vysokou míru komfortu.


Krása a funkce - vnější design
Krásná kombi slyší na jméno Avant - a nový A6 Avant na tuto tradici značky Audi navazuje. Vnější design reprezentuje ostrými liniemi, velkorysými plochami a markantním, výrazně skloněným zadním oknem nový designérský styl značky. Téměř pětimetrový Avant vyzařuje svou dlouhou přídí a směrem k zádi znatelně klesající linií střechy eleganci, sportovní charakter a vysokou kvalitu.
Přídi dominuje široká, nízko umístěná maska chladiče Singleframe, profil se vyznačuje protaženou siluetou a lichoběžníkovými plochami oken. Výrazně tvarované horní části podběhů kol vizuálně připomínají pohon všech kol quattro. Svalnatá linie střechy ústí do šikmo skloněných střešních sloupků D. Střešní spoiler prodlužuje siluetu a umocňuje sportovní vzhled modelu A6 Avant. Na zádi jsou zadní světlomety vzájemně propojeny ozdobnou lištou. K dvanácti barvám laku jsou na výběr na přání dodávané linie vnější výbavy sport a design, jakož i exteriérový paket S line.



Atraktivní velkorysost - karoserie, nabídka místa a zavazadlový prostor
Nové Audi A6 Avant má vnější délku 4,94 metru, šířku 1,89 metru a výšku 1,47 metru. Jeho interiér je ještě velkorysejší než u předchůdce. Své konkurenty překonává šířkou v úrovni loktů vpředu a vzadu i prostorem pro kolena vzadu.
Navzdory sportovním liniím disponuje nový A6 Avant velkorysým objemem zavazadlového prostoru svého předchůdce. V základním uspořádání má zavazadlový prostor šířku 1050 milimetrů a objem 565 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel se objem zvětší na 1680 litrů. Víko a kryt zavazadlového prostoru se otvírají elektricky již v sériové výbavě. Na přání se dodává ovládání zadního víka senzorem pohybu. Sériově dodávaná zadní sedadla jsou sklopná v poměru 40:20:40. Na přání dodávané tažné zařízení lze elektricky odjistit.
Zavazadlový prostor je sériově vybaven osvědčeným kolejnicovým systémem. Uživatel v něm může individuálně umístit čtyři variabilní upevňovací prvky pro bezpečné zajištění předmětů. A6 Avant navíc disponuje upínacím popruhem, sítí a dvěma háčky. Na přání dodávaná fixační sada s teleskopickou tyčí a popruhem umožňuje individuální rozdělení zavazadlového prostoru.
Doménou nového modelu A6 Avant je cestování na dlouhé vzdálenosti, a to i díky nízké hladině hluku v interiéru. Aerodynamika a aeroakustické vlastnosti dosahují vrcholné úrovně, hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu vstupní verze s motorem, který bude uveden na trh později, je cx = 0,27. Karoserie, vyrobená z ocelových a hliníkových komponentů, se navíc vyznačuje mimořádně vysokou tuhostí.



Bezpečnost především - osvětlovací technika a asistenční systémy
A6 Avant nabízí rozsáhlý soubor bezpečnostních systémů, ať se jedná o inovativní osvětlovací techniku, vyspělé asistenční systémy nebo nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Nové Audi A6 Avant je sériově vybaveno světlomety LED. Na výběr jsou tři verze. Nejvyšší z nich jsou světlomety HD Matrix LED s dálkovými světly o vysokém rozlišení. Pět horizontálních linií zde tvoří charakteristická světla pro denní svícení. Originální charakter modelové řady A6 umocňují dynamické ukazatele směru a pulzující světlo funkcí Coming Home a Leaving Home. Na přání zvýrazňuje vnitřní design paket dekoračního osvětlení s osvětlenými konturami.
Ideální pro řidiče, kteří často překonávají dlouhé vzdálenosti nebo pravidelně dojíždějí do zaměstnání, je rozsáhlá nabídka asistenčních systémů pro model A6 Avant. Asistenční systémy jsou rozděleny do paketů "City" a "Tour". Mezi ně patří kromě sériově dodávaného asistenta pro nouzové brzdění "Audi pre sense front" mimo jiné adaptivní asistent řízení s asistentem pro průjezd zúženými úseky. Tento systém podporuje řízení v příčném i podélném směru v popojíždějící koloně až do úplného zastavení, je funkční při rychlosti jízdy až 250 km/h a usnadňuje řidiči řízení zajišťováním zrychlování a brzdění. Asistent pomáhá také při dodržování nastavené rychlosti jízdy, resp. udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla při jízdě v dopravní koloně, jakož i při průjezdu úseky se zúženými jízdními pruhy.
Díky přídavné funkci asistenta pro hospodárnou jízdu zohledňuje adaptivní asistent řízení s předstihem při změnách rychlosti jízdy omezení rychlosti jízdy, zatáčky, kruhové objezdy a při aktivním navigačním systému také odbočky. Asistent pro hospodárnou jízdu poskytuje kromě předvídavých pokynů na panelu sdružených přístrojů také haptickou zpětnou vazbu aktivním pedálem plynu. Společně se systémem MHEV mohou tito asistenti přispívat k ještě hospodárnějšímu stylu jízdy.
Ještě více bezpečnosti poskytuje asistent pro stav nouze. Tato funkce rozpozná, že řidič neřídí, a upozorní jej v takových případech vizuálně, akusticky a hapticky. Pokud na to řidič nereaguje, převezme systém řízení, aktivuje výstražné ukazatele směru a automaticky model A6 ve svém jízdním pruhu zastaví. Přitom aktivuje ochranná opatření systému Audi pre sense, například přitažení bezpečnostního pásu a uzavření oken, a automaticky spustí tísňové volání.
V městském provozu podporuje řidiče pět funkcí. Asistent pro průjezd křižovatkou rozpoznává kritické situace před vozem, způsobené vozidly, která přijíždějí ze stran. Systém Audi pre sense 360° rozpoznává nebezpečí kolize, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran vzadu dbá na bezpečnost při pomalém couvání, například při vyjíždění z příčného parkovacího místa. Paket doplňují funkce upozorňování na nebezpečí při vystupování a změně jízdního pruhu.
Uvedené funkce jsou řízeny technicky vyspělým modulem Audi v podobě centrální řídicí jednotky asistenčních systémů zFAS, která se pro nový A6 Avant dodává sériově. Jednotka zFAS nepřetržitě vypočítává detailní obraz okolí vozidla. V závislosti na výbavě k tomu využívá data z až pěti radarových senzorů, pěti kamer, dvanácti ultrazvukových senzorů a jednoho laserového skeneru.