BMW řady 6 Gran Turismo

bmw-6-grandturismo

BMW představuje od základu přepracovaného nástupce jednoho z nejkreativnějších automobilových konceptů posledních let.


Nové BMW řady 6 Gran Turismo kombinuje komfort luxusního sedanu na dlouhých cestách s lákavým stylem kupé. Působivá funkčnost, kterou nabízí tento typ karoserie, a vysoká úroveň jízdního komfortu a prostornosti patří mezi vlastnosti, jež definovaly charakter předchůdce tohoto modelu – a také zakladatele této automobilové kategorie – BMW řady 5 Gran Turismo. Tyto vlastnosti posunuje BMW řady 6 Gran Turismo na novou úroveň. Zaujme sportovní elegancí, pokročilou úrovní výbavy, inovativním konceptem obsluhy, asistenčními systémy, stejně jako značným pokrokem v oblastech dynamiky a hospodárnosti.



„BMW řady 6 Gran Turismo nabízí jedinečnou kombinaci luxusního komfortu a flexibilní praktičnosti, to vše zabaleno ve skutečně elegantním designu. Spolu se sportovně dynamickými jízdními vlastnostmi, které mají naši zákazníci rádi, jde o výjimečný vůz, jenž je dalším zdokonalením horní části nabídky značky BMW,“ komentuje nový model Dr. Ian Robertson, člen představenstva BMW AG, zodpovědný za prodeje BMW.
Nové BMW řady 6 Gran Turismo bude oficiálně představeno na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu v září 2017. K uvedení na trh potom dojde v listopadu 2017 a nabídka bude zpočátku zahrnovat možnost výběru ze tří motorů z nejnovější generace pohonných jednotek BMW Group. U dvou modelových variant bude již od uvedení na trh dostupný také inteligentní pohon všech kol BMW xDrive.



Lehčí, sportovnější, komfortnější a hospodárnější.
Kombinace inteligentní odlehčené konstrukce a zvýšeného podílu hliníku a vysokopevnostní oceli v podvozku i karoserii přineslo BMW řady 6 Gran Turismo úsporu hmotnosti přibližně 150 kilogramů ve srovnání s odcházejícím modelem. Spolu se značným vylepšením aerodynamických vlastností, nárůstem výkonu a vynikající efektivitou nových motorů to novému modelu dává do vínku sportovnější jízdní vlastnosti a zároveň i úspornější provoz. V závislosti na zvoleném motoru může být sprint z 0 na 100 km/h až o 0,7 sekundy rychlejší (BMW 630i Gran Turismo) než u ekvivalentního předchozího modelu, zatímco hodnoty spotřeby a emisí v testovacím cyklu NEDC jsou až o 15 procent nižší (BMW 640i Gran Turismo, BMW 630d Gran Turismo).



Ovladatelnost i jízdní komfort nového BMW řady 6 Gran Turismo těží ze zásadního vylepšení technologie zavěšení. Vzduchové odpružení se samočinným vyrovnáváním světlé výšky je pro zadní nápravu dodáváno standardně. Jízdní komfort může být dále vylepšen volitelným adaptivním podvozkem (který sestává z předního a zadního vzduchového odpružení a adaptivních tlumičů Dynamic Damper Control). Volitelná položka Executive Drive, která je nabízena v kombinaci se systémem aktivního řízení Integral Active Steering a zahrnuje také aktivní stabilizátory, dává vozu sportovnější charakter. Vzduchové odpružení na obou nápravách umožňuje manuální nastavení světlé výšky vozidla. Světlost tak může být jediným stiskem tlačítka zvýšena až o 20 mm, například pro snazší překonání nezpevněných cest či strmých nájezdů. Vozidlo může být také o 10 milimetrů sníženo – ať už manuálně, opět stiskem tlačítka, nebo automaticky, pokud je prostřednictvím systému Driving Experience Control zvolen režim SPORT nebo rychlost vozu přesáhne 120 km/h. Všechny volitelné systémy podvozku jsou teď dostupné i v kombinaci s pohonem všech kol BMW xDrive.


Design: dynamické proporce a elegantní, plynulé křivky.
Vnější délka 5091 milimetrů (nárůst o 87 milimetrů oproti předchůdci), nezměněná šířka 1902 milimetrů a výška nižší o 21 milimetrů (1538 mm) dávají novému BMW řady 6 Gran Turismo dynamicky protažené proporce. Přední část vozu má výrazný, dravý design se standardně dodávanými LED světlomety, zasahujícími až do velké masky chladiče s dvojicí ledvinek. Typická sportovní elegance BMW je nejpatrnější při bočním pohledu, a to díky povědomým prvkům, jako je dlouhá kapota, vzad posunutá kabina, značný rozvor 3070 mm, dveře s bezrámovými okny či prodloužená linie oken, sahající daleko do zádi vozu. Linie střechy klesá podobně jako u kupé a spojuje se s nyní o 64 milimetrů nižší zádí. Pro grafiku bočních oken je v zadní části typická moderní interpretace klasického Hofmeisterova zalomení. Zadní světlomety s třírozměrným designem jsou nápadným stylistickým detailem.
Nízká silueta je prospěšná i z aerodynamického hlediska a spolu s aktivními vzduchovými klapkami a dalšími prvky, jako jsou vzduchové clony Air Curtains, výdechy za předními koly Air Breathers nebo automaticky výsuvný zadní spoiler, snižuje koeficient aerodynamického odporu z hodnoty cx 0,29 předcházejícího modelu na současných 0,25. Aktivní zadní spoiler se automaticky vysunuje po překročení rychlosti 120 km/h a vrací se do výchozí polohy v rychlostech nižších než 80 km/h.