C5 AIRCROSS, SUV NOVÉ GENERACE - 4. část

foto2

C5 Aircross, který představuje novou etapu ve strategii růstu značky Citroën, nabízí výrazný energický charakter, mimořádný komfort, špičkové technologie a motory – jde o skutečnou pozvánku k cestě.



• PODPŮRNÉ PRVKY ŘÍZENÍ: NA CESTĚ K SAMOČINNÉMU ŘÍZENÍ
C5 Aircross chce napomáhat řidiči s řízením a odlehčit jeho duševní zátěž, a proto používá ty nejlepší podpůrné prvky řízení, které dodávají pocit klidu a bezpečí v každodenním životě, usnadňují řízení a předcházejí rizikům havárie. Tyto podpůrné prvky řízení jsou prvním krokem k vozu se samočinným řízením.
• Systém rozpoznání dopravního značení s doporučenou rychlostí: průběžně monitoruje dopravní značky s rychlostním značením a zjištěné údaje zobrazuje na displeji ve voze. Řidič může rychlost doporučenou systémem přijmout jako referenční hodnotu pro tempomat nebo omezovač rychlosti


• Automatické přepínání dálkových světel: pro klidnou a bezpečnou jízdu ve tmě se dálková světla automaticky přepínají na potkávací (a naopak)


• Active Safety Brake: Systém je pomocí kamery v horní části čelního skla a radaru 24 Hz schopen detekovat a analyzovat překážku. Systém začne automaticky brzdit namísto řidiče, aby kolizi zabránil.


• Adaptivní tempomat s funkcí Stop: Jakmile systém pomocí radaru zabudovaného do předního nárazníku zaznamená přítomnost vpředu jedoucího vozidla, začne automaticky působit na brzdy a plynový pedál (až do úplného zastavení) a udržuje mezi vozy bezpečný rozestup ve vzdálenosti, kterou se řidič navolil. Rychlost lze regulovat v rozmezí od 30 do 180 km/hod., kontroluje se rychlost a vzdálenost mezi vozy a omezení akcelerace v zatáčkách.


• Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: kamera v horní části čelního skla dokáže rozpoznat vodorovné značení na vozovce a analyzovat situaci. Systém upravuje dráhu vozu a varuje řidiče, jakmile zjistí riziko překročení dělicí čáry bez zapnuté směrovky. Pokud se řidič rozhodne dráhu vozu zachovat, může její úpravě zabránit tím, že pevně uchopí volant do ruky.


• Aktivní systém sledování mrtvého úhlu: tento systém upozorňuje řidiče pomocí diody ve zpětných zrcátcích na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu. Pokud se ve voze používá aktivní systém sledování mrtvého úhlu a řidič přesto zapne směrovku a začne přejíždět k dané straně, systém vyvine tlak na volant, aby řidiče odradil od manévru a zabránil kolizi.
• Vision 360°: vytváří na displeji panoramatický obraz okolí vozu z ptačí perspektivy díky kamerám 180° v přední a zadní části vozu.
Zobrazení těchto podpůrných prvků řízení na palubní desce probíhá přímo před řidičem na digitálním high tech přístroji TFT s úhlopříčkou 12,3ʺ, který lze nakonfigurovat pomocí ovladačů zabudovaných do volantu. Přístroj, který přebral grafický design od koncepčního vozu Aircross, nabízí několik režimů zobrazení: navigace, palubní počítač, podpůrné prvky řízení, budíky nebo personalizovaný režim na míru.

• GRIP CONTROL A ASISTENT PRO ROZJEZD VE SVAHU: ZACHOVAT SI KONTROLU
C5 Aircross je příslibem nevídaných zážitků pro řidiče i posádku, a to zcela v klidu a bezpečí, bez ohledu na roční období a místo určení.
C5 Aircross je vybaven systémem Grip Control, který se používá společně s pneumatikami Mud & Snow 19ʺ. Grip Control usnadňující jízdu v obtížném terénu umožňuje využít inteligentní posílenou pohyblivost v režimu Terén. Jde o vylepšený protiprokluzový systém zabudovaný do počítače ESP. Řídí pohyblivost předních kol a disponuje několika režimy, které se mohou přizpůsobit danému terénu. Řidič si vybírá z pěti uživatelských režimů: Standard, Písek, Terén, Sníh, ESP OFF.
Vůz nabízí rovněž novou funkci Hill Assist Descent Control (HADC), která pomáhá při jízdě ze svahu. Díky ní má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu. Systém dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/hod) a dodává kontrolu a bezpečí ve všech rizikových situacích.

• VÝKONNÉ A ÚČINNÉ SUV
C5 Aircross bude v Číně pohánět benzínový motor nejnovější generace o výkonu 165 a 200 k, spojený s automatickou převodovkou EAT6 e-shift. Výsledkem bude velice příjemné řízení a vynikající účinnost.
Půjde o první vůz značky Citroën s hnacím ústrojím Plug-In Hybrid PHEV e-AWD, díky němuž nabídne mimořádné dynamické výkony. Tvoří jej spalovací motor 200 k a dva elektrické motory (jeden vepředu, druhá vzadu). Systém dokáže vyvinout celkový výkon 300 k, takže vůz C5 Aircross je nejsilnější sériově vyráběný vůz značky Citroën v historii. V nabídce jsou čtyři režimy: 100 % elektrický (dojezd 60 km), Hybridní pro dlouhé cesty bez nabíjení, kombinovaný a 4×4. Tato inovativní technologie umožní dobíjet baterii ve fázi zpomalení nebo při jízdě prostřednictvím klasického motoru.