CXPERIENCE CONCEPT: MIMOŘÁDNÝ ZÁŽITEK

citroen-experience

Tento nový koncepční vůz převrací svým výrazným tvarem zažité principy a ztělesňuje přínosy programu „Citroën Advanced Comfort®“. Jde o zcela nový mimořádný tvar vozu určený na mezinárodní trhy, který znamená novou etapu a nový ofenzivní krok ve strategii značky.

Pro tento poslední výtvor, který je využívá know-how značky a odkazuje na její historii, je charakteristický celkový komfort vytvářející skutečný podpis značky Citroën. CXPERIENCE CONCEPT je nejnovějším zástupcem programu „Citroën Advanced Comfort ®“, jehož cílem je pohoda a komfort posádky. Tento program, který je přítomen ve všech etapách přípravy vozů a řídí se vývojem očekávání zákazníků, doprovází stylistický, technický a technologický vývoj nových modelů značky.



Osvědčená identita
Koncepční vůz CXPERIENCE jedinečného výrazného tvaru reinterpretuje principy velkého hatchbacku na území, které je pro značku a její historii velmi důležité. Koncepční vůz CXPERIENCE, který je propracovaný do posledního detailu, nabízí aerodynamický design, jehož rejstřík tvarů a stylů je pro Citroën typický a vozy značky jsou díky nim snadno rozeznatelné a zapamatovatelné.
CXPERIENCE CONCEPT je dílem designérských týmů z Vélizy, kteří při své práci navázali na nové stylové principy značky. Jejich inovativní přístup se zvnějšku inspiroval od světa high-tech a zevnitř od nábytkářství a cestování.
Na koncepčním vozu CXPERIENCE na první pohled upoutá dynamický tvar a důmyslně propracované dveře, kdy se zadní otevírají proti směru jízdy. Z jeho odvážných linií, které se snoubí s velkorysými křivkami a hladkými objemy, jež jsou vyjádřením vlastního stylistického jazyka vozu, vyzařuje pocit dynamiky.
CXPERIENCE CONCEPT má výrazné proporce (délka 485 cm, šířka 200 cm), velmi nízký strop (výška 137 cm) a velmi krátké převisy (rozvor 300 cm) a za svou impozantní postavou ukrývá plynulé tvary. Luxusní vzhled vozu, který je posazený na velkých 22palcových pětipaprskových kolech, podtrhuje i zelinkavý perleťový odstín „Mizuiro“, symbol modernosti, klidu a střídmosti.
Při pohledu zepředu potvrzuje koncepční vůz čistotu svých linií prostřednictvím zcela nového světelného podpisu, v němž se opakuje téma dvou úrovní světel, které je pro Citroën typické. CXPERIENCE CONCEPT nabízí i další prvky, jako je hladká přední strana a specifická maska chladiče. Logo ve tvaru dvojitých šípů se táhne až ke světlometům a zdůrazňuje tak šířku vozu. Pozornost byla věnována především světlům pro denní svícení ve tvaru písmene V, která vozu dodávají technologický pohled. Tvoří ho tenké, 3 mm široké lamely, mezi nimiž jsou zabudovány směrovky. Ve spodní části doplňuje světelný podpis 3 směrové světlomety s LED diodami na každé straně vozu. Přední blatníky jsou pro větší účinnost opatřeny pilotovanými otvory vzduchu. Na každé straně se otevírají a zavírají mobilní klapky, které přispívají k větší aerodynamice při jízdě a praktičtějšímu manévrování.
Charakter koncepčního vozu potvrzují zezadu i výrazné blatníky a okno víka zavazadlového prostoru konkávního tvaru, které má ve spodní části zabudovaný mobilní spojler pro větší aerodynamiku. Zadní světla s 3D diodami a optickým vláknem jsou také ve tvaru písmene V. Směrovky zabudované v jejich středu a ukryté pod jemnou chromovanou lamelou dodávají vozu CXPERIENCE CONCEPT jedinečnou technologickou identitu.
Tento světelný celek je zasazený do černé technické zóny, která ladně kopíruje hranu zavazadlového prostoru velkého hatchbacku a podtrhuje šířku celého vozu. Zadní stylizované šípy tvořící logo jsou stejně jako u nejnovějších vozů značky v černě lakované verzi.
Dalším stylovým prvkem, který přispívá k jedinečné osobnosti koncepčního vozu CXPERIENCE, jsou zadní dveře otevírané proti směru jízdy. Hermetický tvar dveří sahá po střechu a umožňuje otevření v úhlu 90° (v ose kola), což usnadňuje nastupování. Nabízejí úžasný pohled do prostorné a luxusní kabiny. Jde o dokonalé ztělesnění komfortu, které funguje jako pozvání k cestě.


Ladně plynulý interiér
Kabina vozu CXPERIENCE CONCEPT, která se inspirovala ve světě architektury, dekorací a nábytku, byla zkoncipována ve velmi současném stylu. Interiér byl realizován z luxusních materiálů, v osvěžujícím citrusově žlutém odstínu, který je synonymem optimismu a čerstvosti.
Palubní deska byla kromě jednoramenného volantu, který odkazuje k historii značky, zkoncipována čistě horizontálně. Působí trojrozměrně, jako rozříznutá trubka sahající od pravých zadních dceří po levé zadní dveře. Posiluje okamžitý dojem lehkosti, prostornosti a volného místa. Její provedení ve žlutých tónech zvyšuje nevídanou vizuální kontinuitu mezi jednotlivými prostory určenými pro řidiče a posádku.
Sedadla, jejichž provedení byla věnována mimořádná pozornost, jsou potažená teple žlutou látkou, která působí jako měkké čalounění. Opěradla i palubní deska používají světlé dřevo ořechu. Vnitřek dveří je dutý a vyrobený z kvalitních materiálů. Geometrický zelenkavý vzor látky odkazuje k odstínu karoserie a kontrastuje se stylem interiéru. Plochá a měkká palubní deska byla vytvořena na míru. Je potažená tmavou texturovanou kůží s nestrukturovaným designem. Pečlivou práci věnovanou barvám a materiálům podtrhují chromované prahy.
„Celý tým designérů seřídil stejnou vizí – vytvořit nový luxusní sedan určený na mezinárodní trh, který překročí běžné zavedené principy a konkretizuje hodnoty značky pojmenované jako Optimistic, Human a Smart.“
Alexandre MALVAL, ředitel design centra společnosti Citroën