FLYING SPUR PŘIPRAVEN VYRAZIT S VÝKONNOU JEDNOTKOU V8

slider

Flying Spur V8 nabízí intenzivnější požitek za volantem prostřednictvím vyšší agility a ještě osobitějšího zvukového doprovodu motoru, ale současně i s výhodou méně častých zastávek kvůli tankování paliva a nižších emisí CO2.


 Srdcem vozidla je dvojitě přeplňovaný agregát Bentley 4,0 litru V8 s nejvyšším výkonem 550 PS (542 bhp, 404 kW) a turbodmychadlem typu Twin-Scroll k dosažení nejvyššího točivého momentu 770 Nm při necelých 2000 ot/min.


 S ohledem na snížení spotřeby paliva může jednotka V8 za nízkého zatížení vypínat polovinu válců – za podmínky, že požadovaný točivý moment nedosahuje 235 Nm a otáčky motoru jsou pod 3000 ot/min. Změna je z pohledu posádky nepostřehnutelná – deaktivace proběhne cca za 20 milisekund (desetina doby mrknutí okem).


Flying Spur V8 je o 100 kg lehčí než provedení W12, a vůz tak působí agilněji, nabízí rychlejší reakce a pyšní se vlastní výraznou osobností. Nový model využívá poslední prvky modernizace hnacího ústrojí a podvozku: adaptivní vzduchové odpružení, vektorování točivého momentu pomocí brzdění, systém kontroly jízdní dynamiky a elektrický posilovač řízení (vše ve standardu). Zákazníci dále mohou zvolit průkopnickou technologii Bentley pro aktivní elektrickou stabilizaci náklonů vozidla na bázi 48V sítě (systém Bentley Dynamic Ride), resp. elektronický systém natáčení kol zadní nápravy (All-Wheel Steering) ve prospěch ještě vyšší jízdní agility.


Nový Flying Spur, nabízený ve čtyřmístném i pětimístném uspořádání, přináší v dané třídě nejširší portfolio prvků chytré a intuitivní výbavy a technologií, uzpůsobených na míru řidiči i zbytku posádky. Pro nový Flying Spur V8 je rovněž k dispozici rotační displej Bentley, jedinečný v tomto odvětví – včetně podpory technologie Apple CarPlay®, fotorealistického zobrazování krajiny prostřednictvím satelitních map a včasného upozorňování na změnu podmínek na trase nebo v dopravě prostřednictvím místních informačních služeb.


 Komentuje Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti zodpovědný za technické záležitosti: „Na základě našeho průzkumu, zpětné vazby od zákazníků a uživatelských trendů mezi zákazníky jsme nový Flying Spur V8 navrhli tak, aby nabídl schopnosti se zaměřením na řidiče, ale současně zajistil cestujícím kultivovanost, pohodlí a technologie očekávané od cestovní limuzíny.“


 „Modelová řada Flying Spur je účelná a současně elegantní. Zprostředkuje klasický design Bentley, v dané třídě nejlepší provedení, originální materiály a péči o detail. Nový Flying Spur V8 rovněž zahrnuje nejnovější systémy na podporu řízení a systémy palubního infotainmentu ve prospěch ještě vyšší bezpečnosti, pocitu jistoty a uvolnění na každé cestě.“


Moderní a vysoce hospodárné hnací ústrojí V8


Dvojitě přeplňovaný agregát Bentley 4,0 litru V8 dosahuje nejvyššího výkonu 550 PS (542 bhp, 404 kW) a díky turbodmychadlu typu Twin-Scroll disponuje nejvyšším točivým momentem 770 Nm při necelých 2000 ot/min, přičemž plochá křivka točivého momentu pokračuje až po 4500 ot/min.


Klíčovou vlastností přeplňování typu Twin-Scroll jsou dva samostatné paralelní kanály ve skříni jednotky přeplňování. Výsledkem použitého řešení je vysoký točivý moment dostupný již od nízkých otáček. Turbodmychadla se nacházejí v prostoru mezi odvěsnami ‚V‘ spalovacího motoru, čímž se na minimum zkracuje vzdálenost, kterou musejí výfukové plyny urazit od motoru k turbodmychadlům – ve prospěch rychlé odezvy a efektivity.


Turbodmychadla akumulují plnicí tlak již po lehkém otevření škrticí klapky, analogicky k přehradě a vodní nádrži, takže je plnicí tlak opět okamžitě k dispozici při prudkém sešlápnutí plynu, čímž se výrazně zlepšuje odezva na pokyny od pedálu plynu i pružnost motoru. Vnitřní prostor válců chrání železný povlak získaný metodou plazmového nanášení tenkých vrstev za atmosférických podmínek, zajišťující vyšší odolnost vůči namáhání a opotřebení; tloušťka odolného povlaku činí pouhých 150 mikrometrů.


Uspořádání do ‚V‘ s úhlem sevření 90°, křížová kliková hřídel a osm dokonale vyvážených válců propůjčuje motoru charakteristický bublavý zvuk V8; díky pozoruhodnému výkonu vůz vystřelí z místa na 60 mil/h za 4,0 s (0-100 km/h za 4,1 s) a rozjede se až na 198 mil/h (318 km/h).


S ohledem na snížení spotřeby paliva může jednotka V8 za nízkého zatížení vypínat polovinu válců – za podmínky, že požadovaný točivý moment nedosahuje 235 Nm a otáčky motoru jsou pod 3000 ot/min. Změna je z pohledu posádky nepostřehnutelná – deaktivace proběhne cca za 20 milisekund (desetina doby mrknutí okem).


Přínosem je až 16% snížení spotřeby paliva, což zároveň znamená delší dojezd, nižší dopady na životní prostředí a méně časté zastávky kvůli tankování paliva.


Zaměření na řidiče, posílení agility


Flying Spur V8 je o 100 kg lehčí než provedení W12, a vůz tak působí agilněji, nabízí rychlejší reakce a pyšní se vlastní výraznou osobností.


Nový model využívá poslední prvky modernizace hnacího ústrojí a podvozku: adaptivní vzduchové odpružení, vektorování točivého momentu pomocí brzdění, systém kontroly jízdní dynamiky a elektrický posilovač řízení (vše ve standardu).


Flying Spur V8 je vybaven lehkými dutými stabilizátory na obou nápravách ve prospěch mimořádně dobrého jízdního chování. Technicky propracovaný adaptivní podvozek může být dále na přání vybaven technologií Bentley pro aktivní elektrickou stabilizaci náklonů vozidla na bázi 48V sítě (systém Bentley Dynamic Ride) a elektronickým systémem natáčení kol zadní nápravy (All-Wheel Steering).


Systém Dynamic Ride reguluje jízdní pohodlí a boční náklony, kdy pasažéry odfiltrovává od nadměrných pohybů karoserie – za tímto účelem blokuje vazbu s koly na obou nápravách a může při průjezdu zatáčkou během 0,3 sekundy využít proti klopení moment až 1300 Nm s cílem udržovat karoserii vozu stále zcela v rovině.


Tříkomorové vzduchové odpružení obsahuje ve srovnání s předchozí generací modelu Flying Spur o 60 procent více vzduchu. Díky tomu se rozšířil rozsah nastavení od sportovní tuhosti odpružení až po jízdní pohodlí luxusní limuzíny – v závislosti na režimu navoleném řidičem.


Zbrusu novou technologií pro Flying Spur je (jako výbava na přání) elektronický systém natáčení kol zadní nápravy (All-Wheel Steering), jenž zvyšuje stabilitu za dálničních rychlostí i manévrovatelnost při jízdách po městě. Za pomalé jízdy systém natáčí zadní kola v opačném směru než kola přední nápravy. Toto opatření má tentýž efekt jako zkrácení rozvoru náprav, čímž se zmenšuje poloměr otáčení vozidla, zlepšuje jeho agilita a výrazně usnadňuje parkování.


 Za rychlé jízdy pak systém natáčí zadní kola v souladu s koly přední nápravy pro zvýšení stability, snazší předjíždění a jistější změny jízdního pruhu. Elektronický systém natáčení kol zadní nápravy znamená jistotu za vysokých rychlostí i praktičnost při pomalé jízdě, a to bez jakýchkoli kompromisů.


 


 Flying Spur nyní ještě atraktivnější


Výroba všech provedení modelu Flying Spur probíhá v Crewe, domovské lokalitě Bentley – celosvětově prvním uhlíkově neutrálním závodu zaměřeném na výrobu luxusních vozů. Objednávky od zákazníků se již zpracovávají a první vozy si klienti z Velké Británie a Evropy budou moci převzít ještě před koncem roku 2020; další globální trhy budou krátce následovat v roce 2021.


 Nejlepší luxusní čtyřdveřový cestovní vůz na světě je nyní ještě atraktivnější a přichází s větším zaměřením na řidiče a praktičností bez kompromisů v otázkách luxusu či řemeslného zpracování.