Hyundai i30 nabídne i turbo

hyu_i30

 


U novinky zaujme především výraznější šestiúhelníková maska chladiče definující nový i30 jako typického člena rodiny Hyundai. Přitažlivost vozu zvyšují také nově navržená 16“ a 17“ kola z lehké slitiny a tři nové barvy karosérie v odstínech Polar (bílá), Orange Caramel a Jet (černá). Nový i30 byl navržen a zkonstruován v Evropském technickém středisku Hyundai Motor v německém Rüsselsheimu a vyrábí se v Nošovicích v České republice.


Sedmistupňová převodovka


Společně se změnou vzhledu přichází i30 také s řadou technických novinek. Mezi ně patří například sedmistupňová dvouspojková převodovka (7DCT), jejíž předností je proti dosavadnímu šestistupňovému automatu s kapalinovým měničem momentu nižší spotřeba paliva a zároveň rychlejší akcelerace. Nová i30 dále nabídne soubor hospodárných technologií, jako třeba systém ISG (Integrated Stop & Go), systém řízení alternátoru AMS (Alternator Management System) nebo pneumatiky s nižším valivým odporem.


Nový Hyundai i30 bude nabízen s paletou tří vznětových a čtyř zážehových motorů s výkony od 66 do 137 kW, jejichž hodnoty emisí CO2 začínají již od 94 g/km a plní požadavky normy Euro 6. Turbodieselová verze se zdvihovým objemem 1,4 litru poskytuje nejvyšší výkon 66 kW, zatímco turbodiesel 1,6 litru bude k mání ve dvou výkonových variantách – 81 a 100 kW. Zákazníci, kteří dávají přednost benzínu, si mohou vybírat z výkonů od 73 do 99 kW u motorů o zdvihovém objemu 1,4 a 1,6 litru, případně sáhnout po novém agregátu T-GDI s výkonem 137 kW v novém modelu i30 Turbo.


Nový i30 Turbo na špici


Nová varianta i30 Turbo uspokojí zákazníky, kteří hledají více radosti z jízdy a osobitý design vystupující z davu. Jde o vůz vyvinutý s důrazem na sportovní jízdní dynamiku a praktickou využitelnost v každodenním provozu. Zrychlení z klidu na 100 km/h je otázkou 8,0 s a nejvyšší rychlost u něj leží na hranici 219 km/h.


Nový Hyundai i30 Turbo byl vyladěn v testovacím středisku Hyundai Motor na slavné Severní smyčce závodního okruhu Nürburgring v Německu. Zvýšení výkonu o 28 % a točivého momentu o 38 % (v porovnání s motorem 1,6 GDI) je u modelu i30 Turbo doprovázeno sportovně nastaveným podvozkem, novými 18“ koly a pneumatikami i strmějším řízením (2,78 otáčky mezi rejdy).


Nový i30 Turbo se bude dodávat ve tří- a pětidveřovém provedení hatchbacku. Speciální vnější stylistické prvky zdůrazňují jeho sportovní charakter. Mezi ně patří nová maska chladiče, přední a zadní nárazník s červenými ozdobnými prvky, nový design diod LED pro denní svícení, dvojité koncovky výfukové soustavy a kola z lehké slitiny. Nový vnitřní design zahrnuje sportovní sedadla vpředu, sportovní přístroje a kontrastní červené doplňky na volantu, hlavici řadicí páky a ve výplních dveří.


Tři stupně výbavy, bohatá už ta základní


Modely i30 jsou nabízeny ve třech úrovních výbavy – Entry, Trikolor a Weekend, přičemž už v té základní nechybí například bezpečnostní systémy ABS, EBD, brzdový asistent BA, stabilizační systém VSM včetně protiprokluzového systému TCS, šest airbagů, nebo třeba asistent pro rozjíždění do kopce (HAC), výškově a podélně nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken a centrální zamykání.


Ceny pětidveřového hatchbacku i30 startují verzí 1,4i Entry na 299 990 (pětidveřový hatchback), respektive 314 990 (kombi) korunách. Nový Hyundai i30 Turbo stojí ve tří- i pětidveřovém provedení shodně 539 990 korun a proti klasickým verzím má specifickou výbavu, zahrnující kromě již zmíněných prvků, například kolenní airbag řidiče. Samozřejmostí u všech nových modelů i30 je pětiletá záruka bez omezení kilometrů.