Kdo má víc dílů, závodní vůz nebo závodní motocykl?

seat-leon

Procesy výroby závodních vozů SEAT Sport a závodních motocyklů Ducati Corse kombinují řemeslné dovednosti s vyspělou technikou.


Oba týmy vyrábějí v Martorellu a Boloni vozidla pro umístění na stupních vítězů. Výroba závodního vozu SEAT Leon Cup Racer a závodního motocyklu Ducati MotoGP vypadá následovně:

- Dvě skládanky z tisíců dílů: Standardní skelet karoserie modelu Leon tvoří základ pro výrobu závodního vozu. Přidáním 1400 dílů k jeho struktuře vznikne ze sériově vyráběného modelu Cup Racer. Na druhé straně Ducati připevní 2060 dílů k podvozku, který byl specificky zkonstruován pro závody.

- Až 277 hodin řemeslné práce: Od úplně prvního dílu až po dokončení vozidla věnují týmy mechaniků 277 hodin montáži závodního vozu a 80 hodin sestavení motocyklu.

- Srdce stroje: Motor závodního vozu Leon Cup Racer má hmotnost 170 kilogramů, zatímco motor závodního motocyklu Ducati váží 49 kilogramů. V obou případech se jedná o jeden z prvních komponentů, montovaných do vozidla. Rozdíl spočívá v tom, že motor automobilu zvedá při montáži dílenský jeřáb, zatímco u motocyklu zdvihnou motor tři mechanici manuálně, aby jej připevnili k rámu podvozku.

- 9 milisekund trvá řazení: Jednou z výzev pro konstruktéry závodních vozidel je získat zlomky sekundy při každé změně převodového stupně. V MotoGP spoléhá Ducati na technologii Seamless, která umožňuje řazení během pouhých 9 milisekund jednoduchým působením tlaku na řadicí páku. Leon Cup Racer je vybaven elektronicky řízenou šestistupňovou převodovkou DSG s páčkami na volantu pro manuální řazení.

- Výkon pod kontrolou: Leon Cup Racer s hmotností 1119 kilogramů a nejvyšší rychlostí
267 km/h zpomaluje díky brzdové soustavě s kotoučovými brzdami o průměru 378 mm a šestipístkovými třmeny, zatímco závodní motocykl Ducati s nejvyšší rychlostí 350 km/h a hmotností 157 kilogramů je vybaven brzdovými kotouči o průměru 340 mm a čtyřpístkovými třmeny.

Odkaz na video naleznete zde: https://youtu.be/_GU73hhk1D0


 



  • Obě značky sdílejí řemeslný přístup při výrobě svých závodních vozidel

  • Více než 1400 dílů a 277 pracovních hodin promění standardnískelet karoserie v Leon Cup Racer

  • Celkem 2060 dílů a 80 hodin práce vyžaduje závodní motocykl Ducati