Koncepční vůz Audi Aicon - autonomně do budoucnosti

audi-aicon


Audi Aicon je stylistickou studií, technickým prototypem i konceptem mobility a s bezpříkladnou důsledností využívá všechny možnosti autonomní luxusní limuzíny budoucnosti. Čtyřdveřová stylistická studie s uspořádáním sedadel 2+2 přináší odvážnou definici designu exteriéru a interiéru pro příští desetiletí. Technická studie kombinuje vizionářským způsobem inovace v oblastech pohonu, podvozku, digitalizace a trvalé udržitelnosti.

I jako koncept mobility ukazuje Audi Aicon svět zítřka, v němž budou vzájemně kombinovány přednosti individuální dopravy "od dveří ke dveřím" a luxusního prostředí, známého z první třídy v letadlech. V interiéru bez volantu a pedálů si lze užívat všechny příjemnosti moderní komunikační elektroniky s dokonalou ergonomií ovládání - je to zkrátka cestování první třídou.

Na první pohled je zřejmé, že na rozdíl od robotického vozidla taxislužby, jehož minimalistická konstrukce je podřízena maximální funkčnosti, využívá autonomní koncepční vůz Audi Aicon všechny možnosti inovativní techniky. Svým vzhledem je nepřehlédnutelný a již zvnějšku naznačuje prostorový komfort pro cestující i vysoké technické ambice. Audi Aicon je výhledem na prestižní automobil zítřka, který vzbudí touhu náročných zákazníků.

Síla osobnosti - exteriér
Audi Aicon ohromuje z každého úhlu pohledu. Již svými obrovskými rozměry - vnější délka je 5444 milimetrů, šířka 2100 milimetrů a výška 1506 milimetrů - se řadí na vrchol automobilové nabídky, do luxusního segmentu D. Rozvor 3470 milimetrů je o 240 milimetrů delší než u dlouhé verze nového modelu Audi A8.

Prostor pro cestující tvoří hlavní část exteriéru. Velké prosklené plochy na přídi a zádi vytvářejí společně s výrazně klenutými bočními okny velkorysý prostor pro cestující, zaplavený světlem. Plochami bočních oken studie Aicon prochází zřetelná hrana, která tvoří pevnou linii, sahající až k střešním sloupkům D - to je novinka v automobilovém designu. Tato linie umocňuje délku vozidla a vizuálně účinně zmenšuje prostor pro cestující v porovnání s celkovým tělesem karoserie. Decentně k zádi stoupající partie prahů je odlišena tmavou barvou, což dodává vozidlu přikrčený vzhled.

Výrazně rozšířené čtyři podběhy kol odkazují na geny quattro značky Audi a zároveň tvoří spojnici s nejnovějšími kreacemi designérů Audi pro sériovou výrobu. Obrovská kola s průměrem ráfku 26 palců jsou umístěna co nejblíž k okrajům karoserie a umocňují působivý vzhled.

Designéři minimalizovali počet linií na přídi a zádi a vsadili na velké, nepřerušované plochy. Stejně jako u studie Audi e-tron Sportback concept se nachází i na přídi konceptu Aicon obrácená šestiúhelníková maska chladiče Singleframe, která je typickým znakem budoucí generace elektromobilů Audi. Výrazně přikrčená silueta celé přední partie vyzařuje touhu po pohybu směrem vpřed - i to je tvarové řešení, které je typické pro sportovní vozy.

Emoce a informace - osvětlovací technika LED
Jak na přídi, tak i na zádi chybí tomuto vozidlu běžné světlomety. Jejich místo zaujímají digitální displeje, tvořené stovkami trojúhelníkových pixelových segmentů, které trojrozměrně napodobují symbol Audi AI.

Kolem masky chladiče Singleframe jsou seskupena velkoplošná světelná pole, v nichž je - stejně jako na zádi - umístěno více než 600 pixelů 3D v prostorovém uspořádání. Velké plochy a vysoký počet pixelů umožňují rozmanitá grafická zobrazení, animace a zobrazování informací ve všech barvách. Studie Audi Aicon již tak není vázaná na statický vzhled světlometů pro denní svícení, které se nyní mohou přizpůsobovat jízdním situacím a dokonce i svým cestujícím. Individualizace v tomto ohledu nezná hranic.

Horizontálně uspořádané světelné segmenty na pravé a levé straně masky chladiče Singleframe působí jako oči, které se mohou rozšířit na velké zorničky, nebo agresivně přimhouřit. Rozpozná-li vozidlo chodce nebo jiné účastníky silničního provozu, naváže s nimi doslova oční kontakt.

Audi Aicon inteligentně podporuje své okolí a upozorňuje chodce nebo cyklisty na nebezpečné situace výstražnými animacemi prostřednictvím displejů. Navíc lze vizualizovat jízdní režimy, jako je jízda v dopravní koloně, jízda ve městě nebo jízda krokem. Při akceleraci vozidla se horizontální světelné pruhy posunují zdola nahoru, při brzdění v opačném směru - jejich rychlost se v souladu s rychlostí vozidla zvyšuje nebo snižuje.

V budoucnosti rozšíří automobil svůj komunikační prostor i na okolí. Audi Aicon osvětluje silnici a okolí projekčními moduly ve vysokém rozlišení a na vozovku promítá signály. Tímto způsobem předává výstražná upozornění a informace o vozidle chodcům, kteří nemají přímý výhled na vozidlo.

Výhradně autonomně jezdící automobil budoucnosti rozhodně již nebude potřebovat dálkové světlomety s dlouhým dosahem. Laserové a radarové senzory studie Audi Aicon "vidí" i za tmy dostatečně dobře, aby bezpečně sledovaly průběh silnice a včas odhalily možné překážky. Cestující mohou využívat nabídky myAudi nebo zavřít oči a odpočívat. Při vystupováné ze studie Audi Aicon za tmy se aktivuje "světelný průvodce": Miniaturní dron se světlometem bezpečně osvětlí uživateli chodník.