Nissan LEAF: nejprodávanější elektromobil na světě

nissan_leaf_2

Nový Nissan LEAF je novou generací nejlépe prodávaného elektromobilu s nulovými emisemi na světě.


První generaci modelu LEAF si od uvedení v roce 2010 zvolilo více než 283 000 zákazníků. Nový model nabízí ještě větší dojezd, vylepšený dynamický design, špičkové pokročilé asistenční technologie v rámci své třídy a lepší konektivitu.


 


Philippe Saillard, generální ředitel prodeje a marketingu společnosti Nissan Europe, to komentuje takto: „Nový Nissan LEAF je nejvyspělejším a cenově nejdostupnějším 100% elektromobilem na světě. Je také ikonou Nissan Intelligent Mobility, našeho plánu pro budoucí změnu způsobu, jakým zákazníci řídí a jak jsou vozidla poháněna a integrována do společnosti. Tento vůz přináší větší potěšení a vzrušení z jízdy a větší možnosti propojení než jakýkoli jiný sériově vyráběný elektromobil v historii. Je zkrátka úžasný.“


 


Po evropském uvedení nového modelu LEAF na říjnové akci Nissan Futures 3.0 je o vůz již nyní bezprecedentní zájem mezi novými i stávajícími řidiči elektromobilů. Zákazníci si nových Nissanů LEAF zatím objednali více než 12 000, ačkoli se model v evropských showroomech objeví až v únoru 2018.


 


Nový způsob myšlení


Nissan LEAF je ztělesněním konceptu Nissan Intelligent Mobility. Jedná se o zcela nový zážitek z jízdy navržený tak, aby lidé měli větší potěšení z cestování a pocit spojení se světem kolem sebe a cítili se sebejistě.


Nabídka pro zákazníky staví na třech hlavních pilířích: systém Intelligent Power, kterému vdechuje život nový pokročilý 40kW elektrický pohon s lepší energetickou účinností, vyšším točivým momentem a výkonem pro více vzrušující jízdu, dále technologie Intelligent Driving, která je navržená pro zvýšení jistoty a bezpečnosti a snížení stresu při jízdě, a koncept Nissan Intelligent Integration, což je propojení vozidla s okolním prostředím skrze konektivitu a s elektrickými sítěmi skrze jedinečnou obousměrnou technologii nabíjení.


Nový Nissan LEAF je ale mnohem více, než jen 100% elektromobil – je to mobilní energetická jednotka, která zákazníkům umožňuje řídit své hospodaření s energií pomocí domácích nebo kancelářských řešení.


 


Stylový design připravený na obdiv davů


Při celkové délce 4,49 m, šířce 1,79 m, výšce 1,54 m a rozvoru 2,70 se nový Nissan LEAF vyznačuje také elegantním profilem, dynamickým vzhledem s vynikající aerodynamikou a součinitelem odporu vzduchu (Cd) o hodnotě 0,28. Kdokoli, kdo zná design vozidel Nissan, rozpozná klasické světlomety ve tvaru bumerangu a přední masku „V-motion“, zatímco modré prvky, jako je přední mřížka a obložení zadního nárazníku, podtrhují 100% elektrický charakter vozu s nulovými emisemi.


Vůz je dostupný v těchto deseti barvách: pastelová bílá Arctic, pastelová červená, metalická bronzová, metalická Gun, Spring Cloud, stříbrná Blade, červená Magnetic, perleťová bílá, metalická černá a dvoubarevná varianta s perleťově bílou karosérií a střechou v metalické černé.


 


Interiér zaměřený na řidiče


Nový Nissan LEAF má zcela přepracovaný interiér, který klade důraz na řidiče a kombinuje důmyslné využití prostoru s optimální funkčností. Designové řešení ve tvaru křídla kluzáku a dynamické modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu vytvářejí uvolněnou atmosféru a pocit vysoké kvality. 435litrový zavazadlový prostor a sklopné zadní sedadlo dělené v poměru 60/40 nabízí působivé možnosti uložení nákladu a maximální užitečnost, čímž z Nissanu LEAF činí dokonalý rodinný vůz. Maximální kapacita pro přepravu nákladu se sklopenými sedadly je 1176 litrů.


 


Větší dojezd, více vzrušení


Nový elektrický pohon novému Nissanu LEAF dodává výkon 110 kW a točivý moment 320 Nm, díky čemuž se zrychlení z 0 na 100 km/h zlepšilo na 7,9 sekundy, což z něj činí špičku v segmentu C. Nový Nissan LEAF má dojezd 378 km podle NEDC (čeká na závěrečnou homologaci). Nový Nissan LEAF je navíc prvním elektromobilem, který prošel testem WLTP* a umožňuje podle něj zákazníkům na jedno nabití v městských podmínkách ujet až 415 km. Tento test přesněji simuluje reálné podmínky. To znamená, že si řidiči mohou užívat delší cesty se spojením v rozšířené evropské rychlonabíjecí síti CHAdeMO.


Doba nabíjení z úrovně výstrahy na 80 % při rychlém 50kW nabíjení trvá 40–60 minut a při nabíjení 7kW nástěnnou nabíječkou trvá nabití z úrovně výstrahy na 100 % 7,5 hodiny.


 


Pokročilé bezpečnostní funkce


Co se týče bezpečnosti, mohou řidiči novému Nissanu LEAF stoprocentně důvěřovat. Mezi standardní prvky obsažené již v základní úrovni výbavy patří šest airbagů (přední, boční a stropní), ukotvení ISOFIX, protiblokovací brzdový systém (ABS), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA) a asistent rozjezdu do svahu (HSA). Od úrovně Visia patří do výbavy také rozpoznávání dopravních značek, systém sledování mrtvého úhlu a inteligentní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů.


K standardní výbavě nového Nissanu LEAF patří také pokročilé bezpečnostní systémy, jako je upozornění na opuštění jízdního pruhu, inteligentní intervence při opuštění jízdního pruhu a upozornění na provoz za vozidlem.


 


Pokročilé technologie podpory řidiče


Nový Nissan LEAF je prošpikován inovativními technologiemi z konceptu Intelligent Mobility včetně asistenta řidiče ProPILOT pro bezpečnější a pohodlnější jízdu a funkce ProPILOT Park pro plně autonomní parkování stisknutím tlačítka.


 


Funkce ProPILOT je navržena pro použití v jednom jízdním pruhu na dálnici a je optimalizována pro použití i v těžké dopravní zácpě nebo při jízdě vysokou rychlostí.


 


Řidič může funkci ProPilot aktivovat stejně snadno jako konvenční tempomat nastavením požadované rychlosti jízdy a odstupu. Funkce ProPilot s pomocí radaru a kamery přizpůsobuje rychlost dopravě před vozidlem a udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu. Funguje dokonce i v dopravní zácpě, takže denní dojíždění do práce je o to klidnější a méně únavné.


 


V zácpách funkce ProPILOT s pomocí stejné logiky automaticky udržuje vzdálenost od vozidla před vámi a v případě potřeby použitím brzd vozidlo zcela zastaví. Po zastavení vozidlo zůstane stát, i když řidič nemá nohu na brzdě. Když se kolona znovu pohne, vozidlo se automaticky rozjede. Pokud se provoz zastaví na více než tři vteřiny, funkci ProPILOT restartujete jednoduchým dotykem akceleračního pedálu nebo stisknutím ovládacího prvku <resume / +> na volantu.


 


ProPILOT Park je funkce automatického parkování, s jejíž pomocí už při parkování můžete nechat ruce i nohy zcela v klidu. ProPILOT Park funguje při podélném a kolmém parkování (vjezd popředu nebo pozadu) a jakmile si řidič vybere jedno z míst navrhovaných systémem, snadno nový Nissan LEAF zaparkuje. Po stisknutí tlačítka ProPILOT Park nový Nissan LEAF plně převezme kontrolu nad parkováním a po dokončení manévru automaticky aktivuje parkovací brzdu.


 


E-Pedal


Revoluční technologie e-Pedal použitá v novém Nissanu LEAF mění způsob ovládání vozu a umožňuje řidičům zrychlovat, zpomalovat a zastavit jednoduchým zvyšováním nebo snižováním tlaku na akcelerační pedál. Pouhým uvolněním akceleračního pedálu vozidlo zpomalí do úplného zastavení a zůstane stát i ve svahu, aniž by bylo zapotřebí sešlápnout brzdový pedál. Díky intenzitě zpomalení 0,2 G systém e-Pedal zbavuje řidiče nutnosti ustavičně přesouvat nohu z pedálu akcelerátoru na pedál brzdy kvůli zpomalení nebo zastavení. Tím snižuje únavu a stres při každodenním ježdění ve městě a umožňuje řidiči používat brzdový pedál až o 90 % méně než v konvenčních vozidlech.


 


Vynikající informace a zábava


Vylepšený sedmipalcový barevný displej (TFT) nového Nissanu LEAF nabízí klíčové funkce, jako jsou informace z audiosystému a navigačního systému.


 


Nejnovější verze navigačního systému Nissan Connect EV zahrnuje připojení Bluetooth a digitální rádio DAB. Kromě standardních navigačních funkcí zobrazuje v reálném čase informace o nejbližších nabíjecích místech. Pro rozšířenou konektivitu jsou k dispozici standardy Apple CarPlay a Android Auto (v závislosti na trhu).


 


Jedna z nejpopulárnějších funkcí původního Nissanu LEAF je možnost nastavení klimatizace, aby se aktivovala v konkrétní dobu a vozidlo zahřála nebo ochladila před začátkem jízdy. Zákazníci tak mohou šetřit energii baterie, jelikož vozidlo zahřejí nebo ochladí, dokud je připojeno k elektrické síti při nabíjení.