Nissan Micra: přichází revoluce

nissan-micra

Nový Nissan Micra od základu změní očekávání zákazníků od vozů v B segmentu tím, že přináší jedinečnou kombinaci výrazného designu, nových intuitivních technologií a jistého, hbitého výkonu.


Svým výrazným designem a odvážnými barvami bude vystupovat z davu, zatímco velikost jeho vnitřního prostoru a vyspělé funkce osloví zákazníky požadující více od hatchbacku v B segmentu, nebo ty, kteří přecházejí na menší vůz.

Design
Nový Nissan Micra ztělesňuje v plné míře nejnovější designový jazyk Nissanu s typickými designovými prvky a emotivním tvarováním karoserie. K designovým prvkům patří výrazná mřížka chladiče ve tvaru V, od níž se až k zadnímu konci vozu táhne charakteristická ostrá linie, dále světla ve tvaru bumerangu a plovoucí střecha – další designový prvek Nissanu, propůjčující kabině pocit vzdušnosti. Dalšími prvky jsou kliky zadních dveří skryté v C-sloupcích a rozšířená střešní linie zahrnující spoiler vylepšující aerodynamický výkon a estetický dojem z vozu.

K dramatickému vzhledu přispívá i výběr z 10 výrazných a živých barev karoserie, včetně oranžové barvy Energy. Další možnosti personalizace exteriéru i interiéru na míru dovolují vytvořit 125 různých variant a nabízejí tak majitelům nové Micry možnost vtisknout jí svůj vlastní styl.

Díky zvětšené šířce a rozvoru patří kabina k nejprostornějším ve své třídě. Velká pozornost byla věnována pohodlí řidiče – snížený posez při řízení dává větší pocit jistoty při jízdě a poskytuje více prostoru vyšším řidičům. Palubní deska ve tvaru křídla kluzáku vnáší do kabiny dojem lehkosti, elegance a prostornosti.

Palubní technologie
Micra Gen5 je prvním vozem v nabídce Nissanu pro segment B, který nabízí tak rozsáhlý soubor vyspělých bezpečnostních prvků dostupných ve všech úrovních výbavy a uvádí tak do života vizi Nissan Intelligent Driving. K dostupným technologiím, které obvykle vídáme u větších vozů, patří panoramatický kamerový parkovací systém a systém upozornění na opuštění jízdního pruhu – obě se v tomto segmentu objevují poprvé. Dále je k dispozici systém inteligentního nouzového brzdění s rozpoznáním chodců, který je u vozů Nissan v Evropě představen vůbec poprvé, a také systém rozpoznávání dopravních značek a systém sledování mrtvého úhlu. Společně jsou tyto vyspělé bezpečnostní prvky stavebními kameny programu autonomní jízdy a jsou nedílnou součástí vize Inteligentní mobility Nissan.

Charakteristickým prvkem nové Micry je zcela nový audiosystém Bose® Personal®. Tento audiosystém je jako první svého druhu optimalizovaný pro řidiče, se dvěma reproduktory Bose UltraNearfield™ v kombinaci s technologií virtuálního zvuku Bose PersonalSpace™. To vše je ukryto v opěrce hlavy sedadla řidiče a zprostředkovává vskutku ohromující posluchačský zážitek. Spolucestující pak potěší silné basy, o které se starají nové reproduktory Bose Super65 ve všech dveřích, a zvuková průzračnost zajišťovaná výškovými reproduktory v obou A-sloupcích.

Micra Gen5 je vybavena 7“ barevnou středovou obrazovkou pro přístup k audiosystému, satelitní navigaci, mobilnímu telefonu, staženým aplikacím a hlasovému ovládání Siri prostřednictvím systému Apple CarPlay.

Podvozek a hnací ústrojí
K prvkům výbavy nové Micry patří systém aktivní regulace jízdy pro vyšší jízdní komfort a systém aktivního sledování dráhy vozu pro omezení nedotáčivosti a ostřejší jízdní vlastnosti – přináší řidiči jak požitek z jízdy, tak větší pocit jistoty, což jsou inovace doposud dostupné pouze u modelů Nissan Qashqai a X-Trail. K dispozici je také nový systém posilovače řízení s rychlejším převodovým poměrem pro lepší pocit a odezvu od volantu.

Velká pozornost byla věnována snížení hluku od vozovky a aerodynamického hluku v kabině. K vylepšením patří vynikající zvuková izolace a optimalizace aerodynamického výkonu vozu pomocí speciálních aerodynamických dílů pod podlahou. Vynikající aerodynamické účinnosti bylo dosaženo kombinací střešního a bočního spoileru. Díky tomu nový Nissan Micra dosáhl hodnoty Cd 0,29 – špičkové hodnoty pro hatchback.

Při vývoji modelu Micra 5. generace se nezapomnělo ani na účinnost motoru. Při uvedení na trh bude pro vůz na výběr 0,9litrový zážehový tříválec s turbodmychadlem nebo 1,5litrový vznětový motor, oba o výkonu 90 k. Tato nabídka bude brzy rozšířena o atmosférický zážehový motor o objemu 1 litr a výkonu 73 k. Tyto motory, společně s účinnou aerodynamikou, znamenají další krok Nissanu k naplnění koncepce Nissan Intelligent Power.