Nové Porsche 911 Targa

foto-slider

Porsche finalizuje trio sportovních vozů pro letní dny: na Coupé a Cabriolet navazuje třetí karosářské provedení nové generace modelu 911, které se nyní představuje jako 911 Targa 4, resp. 911 Targa 4S, v obou případech s pohonem všech kol.



Odlišujícím prvkem provedení Targa je i nadále průkopnické plně automatické řešení střechy, které stejně jako původní legendární model Targa z roku 1965 používá typicky široký výztužný oblouk, odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a zadní okno obepínající boky vozidla. Střechu lze pohodlně otevřít nebo zavřít za pouhých 19 sekund.




Elegantní, extravagantní a jedinečné: nové Porsche 911 Targa
Porsche finalizuje trio sportovních vozů pro letní dny: na Coupé a Cabriolet navazuje třetí karosářské provedení nové generace modelu 911, které se nyní představuje jako 911 Targa 4, resp. 911 Targa 4S, v obou případech s pohonem všech kol. Odlišujícím prvkem provedení Targa je i nadále průkopnické plně automatické řešení střechy, které stejně jako původní legendární model Targa z roku 1965 používá typicky široký výztužný oblouk, odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a zadní okno obepínající boky vozidla. Střechu lze pohodlně otevřít nebo zavřít za pouhých 19 sekund.

O pohon se stará třílitrový šestiválcový boxer s dvojitým přeplňováním: 911 Targa 4 nyní nabízí maximum výkonu 283 kW (385 PS) a s volitelně dodávaným paketem Sport Chrono sprintuje z nuly na 100 km/h za pouhé 4,2 sekundy – o desetinu rychleji než předtím. Pohonná jednotka pro verzi 911 Targa 4S se chlubí maximem výkonu 331 kW (450 PS), přičemž vůz se za stejných podmínek rozjede na 100 km/h již za 3,6 sekundy – o čtyři desetiny rychleji než předchůdce. Maximálka pro 911 Targa 4 činí 289 km/h (plus 2 km/h); verze 4S se dokáže rozjet až na 304 km/h (plus 3 km/h).

Oba sportovní vozy standardně používají osmistupňovou dvouspojkovou převodovku (PDK) a inteligentní systém pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM) ve prospěch maximálního potěšení za volantem. Provedení 911 Targa 4S lze na přání objednat s novým sedmistupňovým manuálním ústrojím, jehož součástí je i paket Sport Chrono. Nově nabízené technologie opět rozšiřují vlastnosti a funkce obou modelů 911; poprvé je k dispozici technologie Porsche InnoDrive, jejíž součástí je adaptivní tempomat. S vylepšenou funkcí Smartlift pro naprogramování světlé výšky lze ještě zvýšit každodenní využitelnost vozidla. Do seznamu výbavy přibyla celá řada položek od Porsche Tequipment a nové možnosti přizpůsobení na míru od Porsche Exclusive Manufaktur. V polovině května se poprvé představí speciální edice modelu 911 Targa, která ještě rozšíří kombinaci tradičních stylových prvků, nadčasového designu a nejmodernějších technologií od Porsche. 


Hospodárný dvojitě přeplňovaný motor boxer
Obě varianty 911 Targa podobně jako modely 911 Carrera těží z výkonového posílení přeplňovaných třílitrových šestiválců konstrukce boxer. Změna je přínosem z hlediska výkonových schopností i každodenní použitelnosti. Pohonná jednotka pro verzi 911 Targa 4 dosahuje nejvyššího výkonu 283 kW (385 PS) při 6500 ot/min, tedy o 11 kW (15 PS) více než předchůdce. Nejvyšší točivý moment 450 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček motoru od 1950 do 5000 ot/min. Provedení 911 Targa 4S s maximem výkonu 331 kW (450 PS) překonává předchůdce o 22 kW (30 PS) a produkuje nejvyšší točivý moment 530 Nm (nárůst o 30 Nm) od 2300 do 5000 ot/min. 


Optimalizovaný pohon všech kol pro lepší držení stopy
Vylepšené výkonové schopnosti nových modelů s pohonem všech kol jdou ruku v ruce s dalším vývojem konstrukce pohonu přední nápravy. Jednotka spojky s diferenciálem je chlazená vodou a využívá zesílené spojkové lamely v zájmu vyšší odolnosti a maximálního zatížení. Zvýšením ovládacího krouticího momentu spojky se zlepšila přesnost nastavení i funkčnost doplňkového pohonu přední nápravy. Celkově lze shrnout, že vylepšený pohon přední nápravy se systémem PTM (Porsche Traction Management) přispívá k ještě lepšímu držení stopy za všech jízdních podmínek.


Inovovaný podvozek pro větší pohodlí i bezpečnost
Součástí standardní výbavy nových modelů 911 Targa je elektronicky řízený systém PASM (Porsche Active Suspension Management) s proměnlivým účinkem tlumení. Uvedený systém automaticky uzpůsobuje charakteristiku tlumení ve smyslu jízdního pohodlí a ovladatelnosti podle konkrétní jízdní situace; nabízí dvě ručně nastavitelná mapování – Normal a Sport. Ve standardní výbavě provedení Targa 4S je i systém vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), jehož součástí je elektronicky řízená uzávěrka zadního diferenciálu s plně variabilním rozdělováním točivého momentu; uvedený prvek je na přání k dispozici i pro verzi Targa 4. Podobně jako další modely Porsche 911 osmé generace jsou vozy Targa standardně vybaveny jízdním režimem Porsche Wet. Pokud senzory v podbězích předních kol zaznamenají znatelně mokrý povrch vozovky (větší množství vody odlétávající od pneumatik), v přístrojovém štítu před řidičem se zobrazí doporučení k ručnímu přepnutí na režim Wet. Odezva vozu se poté upraví podle aktuálních podmínek v zájmu maximální stability jízdy. 


K jízdní dynamice provedení 911 Targa 4 přispívají i pneumatiky 235/40 ZR na 19" litých kolech vpředu, resp. 295/35 ZR na 20" kolech zadní nápravy. Model 4S standardně obouvá pneumatiky 245/35 ZR na 20" kolech vpředu, resp. 305/30 ZR na 21" zadních kolech. O zpomalování Porsche Targa 4 se starají 330mm brzdové kotouče (na obou nápravách) se čtyřpístkovými pevnými monobloky v černém provedení. Červeně lakované brzdové třmeny u Porsche Targa 4S používají šest pístků vpředu a čtyři vzadu; kotouče na obou nápravách mají průměr 350 mm. Na přání jsou k dispozici keramické kompozitní brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).


Extravagantní design Targa v moderním pojetí
Vnější design Porsche 911 Targa využívá designové prvky modelové generace 992. Změnou karoserie v porovnání s předchůdci jsou výrazněji rozšířené podběhy kol vpředu; kapota mezi LED světlomety zaujme markantním zahloubením s odkazem na design prvních generací 911. Zádi dominuje širší vysouvatelný spoiler a elegantní světelná lišta, hladce začleněná do karoserie. S výjimkou přední a zadní části je celý vnější povrch hliníkový. 


Interiér je podobný modelům 911 Carrera a charakterizují jej čisté rovné linky přístrojové desky se zahloubeným přístrojovým štítem. Předobrazem zde stály modely 911 ze 70. let minulého století. O zprostředkování informací řidiči se kromě centrálního otáčkoměru – určujícího prvku vozů Porsche – starají dva tenké a hladce začleněné bezrámové displeje. Pod centrálním 10,9" displejem systému PCM (Porsche Communication Management) se nachází kompaktní modul s pěti tlačítky pro přímý přístup k důležitým funkcím vozidla. Ze standardních vlastností PCM jmenujme online navigaci s využitím komunitních dat a systém Porsche Connect Plus.


Vzor nové třídy sportovních vozů již od roku 1965
Porsche 911 Targa 2.0 z roku 1965 jako vůz zcela nového typu sehrálo roli průkopníka. Targa s demontovatelnou střechou, na trhu původně prezentovaná jako „bezpečný kabriolet s ochranným obloukem“, se brzy etablovala coby nezávislá koncepce a stala se opravdovou stylovou ikonou. Porsche prostřednictvím modelu 911 Targa až do současnosti spojuje dva světy: výhody jízdy v kabrioletu s nebem nad hlavou a každodenní pohodlí i bezpečnost kupé.