SEAT - první značkou na světě, která integruje Shazam do svých vozů

Seat-leon

SEAT je prvním výrobcem automobilů na světě, který integruje Shazam, jednu z nejoblíbenějších aplikací na světě, která poskytuje více než 300 milionům uživatelů kouzelné spojení s okolním světem.


Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, informoval o tomto kroku na tiskové konferenci v rámci prvního dne kongresu MWC (Mobile World Congress) již v únoru. K integraci aplikace do vozů SEAT došlo na jaře prostřednictvím aplikace SEAT DriveApp pro Android Auto.


 


Partnerství umožní zákazníkům značky SEAT snadno vyhledávat své oblíbené skladby zcela bezpečným způsobem i za jízdy díky bezpečnostním funkcím aplikace SEAT DriveApp. SEAT se tímto krokem posouvá k realizaci svého cíle maximálně zjednodušit a individualizovat řízení svých vozů, aniž by docházelo k rozptylování pozornosti řidiče. "Všichni milovníci hudby budou moci vyhledávat skladby dotykem prstu. Integrace aplikace Shazam představuje další pokrok v realizaci našeho cíle poskytovat našim zákazníkům maximální bezpečnost a uskutečnit vizi silničního provozu bez nehod," ujistil de Meo. Během své prezentace dodal, že "účast na MWC nám umožňuje představit naše nejnovější technická průlomová řešení, ale také nám poskytuje příležitost navazovat kontakty s ostatními lídry v tomto oboru, učit se od nich a proměňovat budoucí vize v realitu".


 


De Meo se ve svém proslovu u příležitosti prvního dne kongresu věnoval také budoucí mobilitě, která je dalším významným tématem. De Meo v této souvislosti informoval o založení nové společnosti XMOBA, jejímž hlavním účelem bude objevování a testování projektů, zaměřených na podporu řešení, vylepšujících budoucí mobilitu, a také jejich uvádění na trh a investování do nich.


 


Nová společnost bude za tímto účelem nezávisle vyhledávat nové trendy a obchodní modely a realizovat pilotní projekty prostřednictvím investic nebo vývoje iniciativ, které nabídnou řešení výzev pro současnou nebo budoucí mobilitu. "Společnost XMOBA byla založena v rámci reorganizace společnosti SEAT jako holding různých společností. XMOBA následuje po laboratoři Metropolis:Lab Barcelona a nové sportovní značce CUPRA, kterou jsme uvedli před pouhými několika dny. Těmito iniciativami vytváříme ducha startupu v rámci velké společnosti, jako je SEAT," zdůraznil de Meo.


 


XMOBA zahájí svou činnost uvedením dvou významných iniciativ. Prvním projektem, spuštěným novou společností, je "justmoove", který bude dostupný pro všechny řidiče. Je to platforma, která integruje soubor služeb pro uživatele, umožňujících mimo jiné rezervaci a úhradu parkování, mýtného a načerpaného paliva. Druhým projektem je společnost Respiro, která se zabývá sdílením automobilů. Společností SEAT nedávno získaná firma se stane novou 100% dceřinou společností, která bude centralizovat a koordinovat své aktivity. XMOBA bude nejen nabízet své služby uživatelům vozů SEAT, ale také bude vyvíjet kompatibilní řešení pro širokou veřejnost.


 


Technologie 5G, klíč k budoucnosti síťově propojeného automobilu


SEAT oznámil i svůj záměr zúčastnit se jednoho z nejdůležitějších projektů, připravovaných městem Barcelona, které se chce stát hlavním centrem technologie 5G. Iniciativa, podporovaná mimo jiné katalánskou vládou, magistrátem Barcelony a organizací Mobile World Capital, hodlá proměnit španělské velkoměsto v evropskou laboratoř 5G.


 


Účelem účasti značky v projektu je spolupracovat se všemi zúčastněnými stranami na vývoji technologie 5G v prototypu síťově propojeného automobilu, který bude v příštím roce testován ve španělském velkoměstě. "Chceme, aby to byla přednostně Barcelona, kde bude probíhat vývoj těchto iniciativ, protože Barcelona je pátým nejinovativnějším evropským městem a třináctým na světě, a my jsme zde, abychom tento proces urychlili. Zahájili jsme rovněž realizaci smlouvy o spolupráci se společností Telefónica v oblasti výzkumu přínosů technologie 5G pro síťově propojené automobily," prohlásil de Meo.


 


Expozice značky SEAT na MWC, epicentrum technických inovací


SEAT, který zahalil fasádu svého budoucího víceoborového centra Casa SEAT v centru Barcelony plachtou oznamující jeho účast na kongresu, odhaluje na MWC svou vizi budoucnosti cestování automobilem i své úsilí o zajišťování bezpečnosti. SEAT v této oblasti kromě integrace aplikace Shazam představuje také úspěšný koncepční vůz SEAT Leon Cristobal, "anděla strážného" řidičů. Tento prototyp, jehož cílem je dosáhnout nulové nehodovosti v silničním provozu, je vybaven více než 15 bezpečnostními asistenčními systémy, jejichž funkce pomáhají předcházet nejčastějším příčinám dopravních nehod, včetně nepozornosti, únavy, nadměrné rychlosti jízdy nebo řízení pod vlivem alkoholu, a snížit jejich výskyt až o 40 %.


 


Hlavní části expozice vévodí pozoruhodný simulátor SEAT Connected Experience 2.0, poskytující 360° vizi budoucnosti digitalizace, kterou značka vyvíjí. Uživatelé mohou nastoupit do simulátoru vytvořením profilu SEAT ID, v němž si mohou individualizovat své informace a konfiguraci vozu. Do systému mohou zadat také své rutinní trasy a simulátor jim nabídne nejlepší varianty dopravy v Barceloně. Na návštěvníky čekají za volantem simulátoru interaktivní zážitky, které jim poodhalí, jak bude řízení vypadat v budoucnosti díky průlomovým řešením v oblastech konektivity a asistenčních systémů, na nichž značka v současnosti pracuje.