Skleněná manufaktura v Drážďanech pro VW e-vozy

vw-up

Značka Volkswagen přeměnila Skleněnou manufakturu v Drážďanech opět ve výrobní závod a od dubna 2017 v něm bude vyrábět např. nový model e-Golf.


Nový e-Golf dosahuje v kombinovaném cyklu dle normy NEDC (New European Driving Cycle) dojezdu až 300 kilometrů. Elektricky poháněný model bude i nadále vyráběn v hlavním výrobním závodě Golfu ve Wolfsburgu i v saském závodě v Drážďanech. Volkswagen investoval více než 20 milionů eur do přestavby manufaktury na "Centrum budoucí mobility".

Společnost Volkswagen Sachsen a hlavní město Saska se kromě toho nedávno dohodly na rozsáhlém partnerství se zaměřením na podporu elektrické mobility a digitalizace. Díky němu se mají Drážďany stát vzorovým městem pro trvale udržitelnou a integrovanou městskou mobilitu. Welsch k tomu říká: "Volkswagen, Drážďany a Sasko zde společně vstupují do budoucnosti mobility. Zde učiníme z elektrické mobility naši obchodní značku."

Drážďany se stanou po boku Autostadtu ve Wolfsburgu místem pro předávání elektricky poháněných modelů značky Volkswagen - tedy modelů e-up!1, e-Golf2, Golf GTE3 a Passat GTE4 - zákazníkům. "Volkswagen podporuje výrobní závod Drážďany. Jak jsme přislíbili, obnovíme výrobu ve Skleněné manufaktuře a prvním vyráběným vozem bude e-Golf. To je nový začátek s jasným signálem," vysvětlil Welsch.

Před rokem byla Skleněná manufaktura přestavěna na "zážitkový svět elektrické mobility a digitalizace" pro návštěvníky a zákazníky. V současnosti zprostředkovává interaktivním a hravým způsobem pohled na mobilitu budoucnosti více než 40 exponátů a vozidel. Od té doby expozici navštívilo více než 75 000 návštěvníků a více než 1 800 zájemců využilo nabídku zkušebních jízd s elektricky poháněnými modely.

Předseda saské vlády Stanislaw Tillich prohlásil: "Volkswagen a Sasko - to je osvědčené partnerství a velmi úspěšný příběh, na jehož pokračování budeme i nadále na všech místech pracovat. Mám radost, že výrobou modelu e-Golf ve Skleněné manufaktuře otvíráme jeho další kapitolu. Díky know-how v oblastech automobilové výroby, elektrotechniky a mikroelektroniky i díky inovativním nápadům, které vycházejí ze saských univerzit a výzkumných institutů, nabízí Sasko jako tradiční lokalita pro výrobu automobilů všechny klíčové kompetence pro další rozvoj mobility."

"Díky jedinečnému propojení zážitkové výroby elektricky poháněného modelu, předávání vozidel zákazníkům, společenských akcí a zkušebních jízd s elektricky poháněnými vozy se pro naše zákazníky stane návštěva Skleněné manufaktury velkolepým zážitkem. Budeme zde naživo ukazovat mobilitu budoucnosti," zdůraznil Prof. Dr. Siegfried Fiebig, mluvčí managementu společnosti Volkswagen Sachsen. "Máme velkou radost z toho, že od dubna ve Skleněně manufaktuře opět poběží výroba - a navíc elektricky poháněného vozidla, které definuje mobilitu budoucnosti," řekl předseda drážďanské závodní odborové rady Thomas Aehlig. Ohledně návratu zaměstnanců zdůraznil: "Je dobře, že v Drážďanech bude opět pracovat první část zaměstnanců. Očekáváme, že budou následovat ještě další kroky."

Primátor Drážďan Dirk Hilbert řekl: "Mám velkou radost, že bude opět spuštěna montážní linka ve Skleněné manufaktuře. Tím z ekonomického centra Drážďany vysíláme silný signál. Konečně máme opět vůz 'Made in Dresden', a navíc automobil s elektromotorem. To skvěle ladí s naší vizí Drážďan jako města budoucnosti 2030+. Chceme se proměnit v trvale udržitelný městský region. Budoucí koncepty a technická řešení mobility přitom neznamenají jen automatizovanou, síťově propojenou jízdu, ale také použití alternativních pohonů, například kvůli snižování emisí. Společně jsme zde na dobré cestě k chytrému městu."

Volkswagen Sachsen a hlavní město Saska Drážďany podepsaly před dvěma týdny obsáhlou smlouvu o spolupráci. V ní je stanoveno, že se Drážďany budou rozvíjet ve vzorové město pro elektrickou mobilitu, digitalizaci a inovativní řízení vozového parku. Smlouva konkrétně definuje rozsáhlou výstavbu infrastruktury nabíjecích stanic, kompletní přechod městského vozového parku na elektricky poháněná vozidla, inovativní projekty sdílení vozidel a výstavbu podnikatelského inkubátoru pro nově zakládané firmy zaměřené na poskytování služeb v oblasti mobility."

1e-up!: Spotřeba elektrické energie v kW/h/100 km: 11,7; emise CO2 v g/km: 0, třída hospodárnosti: A+

2e-Golf: Prodej tohoto vozidla nebyl dosud zahájen. Není homologováno k provozu na veřejných komunikacích, a nepodléhá proto směrnici 1999/94/ES.

3Golf GTE: Spotřeba paliva v l/100 km: 1,7 - 1,5 (kombinovaná), spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 12,4 - 11,4 (kombinovaná), emise CO2 v g/km: 39 - 35 (kombinovaná), třída hospodárnosti: A+