SUBARU XV MY16 pro každodenní život a dobrodružství

subaru-xv

Nejmladší zástupce značky v kategorii kompaktních SUV, Subaru XV modelového roku 2016, přišel s novými osvěžujícími prvky.


Osvědčená technika pohonu kombinující Symmetrical AWD a motorizace Boxer*1 doznala jen dílčích změn zejména za účelem plnění přísnějších emisních norem, o to větší pozornost byla věnována exteriérovým a interiérovým prvkům a komfortu.


Vnější vzhled
Po stránce exteriérové je novinek vícero. Přepracována byla přední část vozu, počínajíc mřížkou chladiče s robustním logem, tvary předního nárazníku a ozdobné lišty na něm, nové jsou i tvary hlavních světlometů. Při bočním pohledu je zřejmá změna v designu kol, dveřních lišt u oken, tvaru klik, přičemž u nejvyšší výbavy Executive zaujmou také nové střešní ližiny, podtrhující dobrodružné zaměření vozu. V zadní části je patrně nejvýraznější novinkou použití nových sdružených svítilen s technologií LED a nově tvarovaná koncovka horního spoileru 5.dveří. Speciálně pro model Subaru XV byla navržena i nová modrá barva karosérie s názvem Hyper Blue, akcentující moderní vzhled.


Interiér
V interiéru nově nalezneme obložení lakované piánovou černí a metalické dekorace, vkusným prvkem je oranžová barva stehů v obšití potahů, loketních opěrek, řadicí páky a ruční brzdy. Nově je i u modelu XV použitý volant obdobný jako u modelu Levorg, s tloušťkou věnce akorát do ruky. Nejvýraznější změnou v interiéru bude použití nových audiosystémů Subaru Starlink s dotykovými obrazovkami a přístupem k internetovým rádiím a dalším aplikacím.
Optimalizováno bylo rovněž ovládání vnějších zařízení prostřednictvím 7“ dotykového displeje, který je spárován se zadní zpětnou ...


Technika
Optimalizace vznětového boxeru
Pro modelový rok 2016 byl dvoulitrový vznětový motor optimalizován. Vývoj se zaměřil na omezení vibrací a další snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Kromě jiného byla změněna konstrukce bloku na takzvanou otevřenou s vodními kanály procházejícími přímo do hlav válců (open deck). Tenčí stěny válců a například i kratší šrouby umožnily další snížení hmotnosti při současném zvýšení kvality odlitku a účinnosti chlazení horních částí válců.
Nový řetěz není tak hlučný a navíc snižuje tření, čímž přispívá k vyšší hospodárnosti. Nižší tření a z toho plynoucí menší spotřebu paliva zajišťuje také nový druh povrchové úpravy pláště pístů. Kromě toho bylo zmenšeno dno pístu, což přineslo nižší teploty spalování a emisí oxidů dusíku. Všechny verze typu XV tak splňují emisní normu ...


Převodovka Lineartronic
V aktuální generaci kompaktního SUV výrobce Subaru sází na osvědčené technologie, tolik typické pro největšího výrobce osobních vozů s pohonem všech kol. Těmito znaky je rozložení hmotnosti v podélné ose vozu v kombinaci s pohonem všech kol Symmetrical AWD a použitím plochých motorů s protiběžnými písty typu Boxer.
V oblasti převodovek Subaru již několik let cizeluje techniku Lineartronic s plynule měnitelným převodem. V převodovce Subaru Lineartronic je hnací síla přenášena mezi dvěma páry kuželových kol lamelovým řetězem. Posouváním kuželů proti sobě nebo od sebe se plynule mění průměry, přes které je veden ...



Nové katalogové ceny
I cenová politika došla v modelovém roce 2016 významnou změnou a nové modely jsou dostupné za nižší katalogové ceny. Na výběr je ze tří možností motorizací – 1.6i, 2.0i a 2.0D - a třech stupňů výbavy, přičemž základní model 1.6i Active s manuální převodovkou a redukcí Dual Range je k dispozici od 549 000 Kč.
U všech modelů Subaru dovozce nabízí zdarma rozsáhlý balíček ...