TPCA a facelift malých vozů

citroen-c1

Slavnostním přestřižením pásky bylo 2. května 2018 symbolicky zahájena výroba faceliftovaných vozů druhé generace aut kolínské automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA)


 


O slavnostní přestřižení pásky před trojicí nových vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 se postarali prezidenti japonsko francouzské automobilky Koreatsu Aoki a Eric Brochard, starosta Kolína Vít Rakušan a ředitelka Czech Investu Silvana Jirotková.


„Mám velkou radost, že po loňském jubileu 3 milionů vyrobených vozů, mohu být u dalšího významného milníku v historii TPCA. Chtěl bych poděkovat všem našim zaměstnancům, kteří se na úspěšném rozjezdu faceliftu našich aut podíleli,“ uvedl při dnešní slavnosti prezident TPCA Koreatsu Aoki. „Nabízíme nové možnosti například atraktivní barvy, propojení s chytrými technologiemi a posílený výkon motoru. Díky skvělé kvalitě a pověsti našich vozů dodáme v tomto roce našim zákazníků přes 200.000 aut, což znamená vyšší produkci než v roce 2017,“ dodávávýkonný viceprezident Eric Brochard.


“TPCA je pro město Kolín dlouhodobým partnerem. Domnívám se, že spolupráce především v posledních letech je na dobré úrovni, jsme schopni nalézt společná témata a případně problémy operativně řešit,“ řekl při slavnostním přestřižení pásky u faceliftovaných trojčat starosta Kolína a poslanec Parlamentu ČR Vít Rakušan.


„Vstup TPCA na český trh v roce 2002 je dodnes druhou nejvyšší investicí, kterou jsme pomáhali dojednat,“ říká generální ředitelka agentury CzechInvest Silvana Jirotková. „Nejenže dnes patří k největším zaměstnavatelům v kraji a do státní kasy odvádí na daních řádově miliardy korun, automobilka zároveň spolupracuje s desítkami českých dodavatelů,“ dodává.


Historie TPCA se začala psát v roce 2002 položením základního kamene a zahájením výstavby továrny v unikátním „joint venture“ projektu dvou mateřských společností – jedničky na světovém trhu Toyota Motor Corporation a druhého největšího evropského výrobce – tehdy


PSA Peugeot Citroën – dnes PSA Group. 28. února 2005 byla zahájena výroba první generace malých vozů Toyota AYGO, Peugeot 107 a Citroën C1, které se pak o tři roky později dočkaly svého prvního faceliftu. Rok 2012, kdy z linek sjel dvoumiliontý vůz, byl ve znamení druhé modernizace první generace. Přelomovým rokem se pak stal rok 2014, kdy TPCA začala vyrábět druhou generaci vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1, které mají od dnešního dne novou podobu.


Vozy všech tří značek vyznačující se elegantním designem a nízkou spotřebou paliva byly za třináct let výroby zastoupeny poměrně rovnoměrně, takže každá z nich má nyní na kontě přes milion aut, které brázdí silnice po celé Evropě od Islandu až po Řecko, ale třeba i v Jižní Africe nebo Izraeli. V posledních letech patří mezi nejvýznamnější trhy Velká Británie, Francie, Německo, Holandsko a Itálie.


 


 


Citroën C1


C1 se dočkala dvou nových barev, přibyly 2 speciální edice a posílil motor. Jednou z největších změn je obměna benzínového motoru z dílny Toyoty (pro všechny tři značky), který posílil o 4 koně na 72 koní (53 kW). Navíc je úspornější a splňuje emisní limit Euro 6.2.


C1 bude také k mání v 2 nových barvách - béžové a novém odstínu modré. Ty je navíc možné kombinovat s černou střechou a dohromady je tak C1 na výběr až v 32 různých lakování. Zákazník si může zvolit i různá čalounění interiéru. Komu by to nestačilo, může sáhnout po C1 v nové edici Urban ride nebo Elle. U edice Urban Ride lze vybírat z 5 různých laků a k dispozici jsou i speciální černá kola o průměru 15 palců lemovaná černými nástavci blatníků. V interiéru pak najde několik oranžových nebo šedých detailů, speciální polep na palubní desce a speciální koberečky. Tato série je také například vybavená Asistentem pro rozjezd do svahu a omezovačem rychlosti, Aktivním systémem varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo Systémem rozpoznávání dopravního značení. Moderní vůz Citroën C1 Urban Ride myslí i na připojení, a nabízí proto rozšířenou funkci Mirror Screen kompatibilní s protokoly Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link, dostupnými přes dotykový tablet 7’’.


Druhá edice C1 ELLE je zaměřena na ženy a jde o oslavu spolupráce Citroënu s dámským magazínem Elle. Edice C1 Elle je tedy elegantní, stylová a doplněná o speciálně zbarvenou střechu v šedé barvě. Na výběr je bílý nebo černý lak, doplněný o černé kryty zrcátek a patnáctipalcová kola. Uvnitř vozu se potom objevují odkazy na magazín Elle, unikátní koberečky, ale i růžové nebo leskle černé dekory.


 



Peugeot 108


Stejně jako jeho francouzský bratříček se 108 může pyšnit novým motorem a novinkou je také systém rozpoznávání dopravních značek, který se u trojčat z Kolína přenáší na nový touch screen panel, který je nyní kompatibilní s inteligentními mobilními technologiemi Car play, Android Auto a Siri Google Voice. Francouzská auta jsou pak nově vybavena Active City break systémem.


Vůz Peugeot 108 Collection se v roce 2018 objevuje v šesti nových barevných odstínech karoserie. V komunikační kampani se představují čtyři z nich, mimo jiné nový světlý a jiskřivý odstín Green Fizz. V interiéru se rovněž objevují nové barvy a materiály čalounění. Peugeot 108 TOP! Collection se představuje s otvíratelnou plátěnou střechou v odstínu zelené, modré nebo černé. Peugeot pokračuje v partnerství s populárním britským zpěvákem a skladatelem Mikou a představují evropskou komunikační kampaň, která se natáčela v Barceloně. Umělec, jenž již předtím stál za propagací edice Peugeot 108 Collection, nyní interpretuje jednu ze svých legendárních skladeb, velmi dynamickou píseň „Love Today“. „Jsem z naší nové letošní spolupráce se značkou Peugeot nadšený. Mám obrovskou radost, že můžu reprezentovat značku, se kterou jsem vyrůstal a která je odjakživa součástí mého života. Společnost a její kreativci připravili barevnou a veselou vizi, takže výsledek je hodně hravý. Při natáčení jsme se ve světle reflektorů moc bavili, a to je skvělé!,“ říká Mika.