Volkswagen vyvíjí nový závodní Golf

vw_sport

Koncepční vůz má blízko k sériově vyráběnému modelu, disponuje výkonem 330 k, odpovídá pravidlům TCR a jeho účelem je zjistit zájem soukromých týmů od sezony 2016. Ve snaze o urychlení vývoje bude nový závodní Golf nasazován do konce letošní sezony ve vybraných závodech. Kooperační partner Liqui Moly Team Engstler nastoupí s dvěma vozy na start osmého podniku mezinárodní série závodů cestovních vozů TCR (Touringcar Racer International Series) na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.


 


"Nově vytvořená kategorie TCR nabízí slibnou platformu pro zákaznický sport - na národní i mezinárodní úrovni. Soukromým týmům otvírá novou perspektivu napínavých závodů s téměř sériovou technikou a přijatelnými náklady," říká ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Jost Capito. "Při vývoji koncepčního vozu na základě Golfu využíváme zdroje koncernu Volkswagen, čímž zkracujeme dobu vývoje a snižujeme náklady. Zbývající část sezony využijeme k testování v závodních podmínkách, abychom vyhodnotili potenciál pro možný projekt v oblasti zákaznického sportu od roku 2016."


 


Dynamický vzhled: Nový Golf ztělesňuje závodní geny 


Golf, vyvinutý oddělením Volkswagen Motorsport, dává na první pohled najevo své závodní geny: 18" závodní kola, podvozek, který je o 40 centimetrů širší než u sériového Golfu, a výrazný zadní spoiler vytvářejí závodní vzhled, který naznačuje připravenost k ostrému startu a prvotřídní jízdní vlastnosti. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi optimalizovaná řešení pro závodní okruhy. Bezpečnost jezdce zajišťuje mimo jiné závodní sedadlo se speciálními prvky pro ochranu hlavy, závodní bezpečnostní ochranný rám a bezpečnostní palivová nádrž podle předpisů FIA.


 


Pod kapotou: Vnitřní hodnoty nového Golfu pro závodní okruhy 


Výkonný čtyřválec, převodovka DSG s pádly pod volantem, důsledně vyvinutý závodní podvozek - to je jen několik příkladů, že i pod kapotou je nový Golf pečlivě připraven pro jízdu na závodním okruhu. Volkswagen Motorsport vyvíjí vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, a může tak využít zkušenosti se závodním vozem Leon Cup Racer. Stejně jako u sériových vozů koncernu Volkswagen nabízí platforma MQB i u závodních vozů četné synergie a nižší náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Dvoulitrový motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva je známý ze sportovního vrcholného modelu Golf R a v závodní verzi poskytuje nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.


 


Testy v závodních podmínkách: První start na okruhu Red Bull Ring


Pro urychlení vývoje bude koncepční vůz podroben testům v závodních podmínkách během zbývajících čtyř závodních víkendů mezinárodního seriálu závodů cestovních vozů TCR. Nasazení vozů v nadcházející testovací fázi zajistí renomovaný závodní tým Liqui Moly Team Engstler, který disponuje mnohaletými zkušenostmi ze závodů cestovních vozů.