Zcela nový Jeep® Wrangler

slider-jeep-wrangler

Nepřekonatelný terénní specialista a unikátní automobil pro každodenní dobrodružství i v městském prostředí, to je nové provedení legendárního Jeepu Wrangler, který nabízí špičkový komfort a vynikající jízdní vlastnosti.


Zcela nová generace modelu Wrangler je unikátní automobil, který se chystá zahájit novou kapitolu v dějinách slavné značky Jeep®, jejíž kořeny sahají až do roku 1941.
Hlavní cíl při vývoji zcela nově pojatého Jeepu Wrangler byl jednoznačný: aby prošel kompletní modernizací a dostal moderní technické prvky, ale zachoval si své vyhlášené schopnosti v terénu a nezaměnitelný design značky Jeep®.
Výsledkem je vůz, který se stal nejtalentovanějším Wranglerem v dlouhé historii této modelové řady, a to zásluhou bezkonkurenčních technických řešení, která jsou dostupná v závislosti na zvolené výbavě. Patří sem dva propracované systémy stálého pohonu všech kol Command-Trac a Rock-Trac, elektrické uzávěrky Tru-Lock pro přední i zadní diferenciál a diferenciál Trac-Lok s omezenou svorností a také elektronicky odpojitelný přední torzní stabilizátor.
Jeep® Wrangler je všude doma, ať už v nejtěžším terénu anebo na luxusních bulvárech v centrech velkoměst. Přináší moderní design, který ovšem nepopírá svůj původ, a přidává více možností jízdy na čerstvém vzduchu a také moderní technologie z oblasti bezpečnosti a digitálního připojení.



Čtvrtá generace Jeepu Wrangler se nabízí ve třech různých úrovních výbav: Sport, Sahara a Rubicon. Všechny jsou k dispozici s dvou- nebo čtyřdveřovou karoserií a také se zcela novým luxusním paketem Overland, vyhrazeným pro provedení Sahara.


Legendární schopnost projet každým terénem na ještě vyšší úrovni
Současná generace Jeepu Wrangler zvládne zdolat i ty nejsložitější terénní nástrahy. Její technika je výsledkem více než 75letého vývoje na vrcholu kategorie vozidel 4×4. Zájemci o novinku mohou vybírat ze dvou systémů pohonu všech kol: Command-Trac, dostupného pro verze Sport a Sahara, a Rock-Trac, standardního u provedení Rubicon, nejrobustnějšího a nejschopnějšího provedení pro jízdu v terénu. Oba systémy pohonu všech kol využívají novou redukční převodovku Selec-Trac, která současně slouží k ideálnímu rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy podle aktuálních jízdních podmínek.
Systém pohonu všech kol Command-Trac obsahuje dvoustupňovou redukční předovku s terénním převodem 2,72:1 a nejnovější generaci náprav Dana vpředu i vzadu.
Jeep® Wrangler Rubicon přidává ještě více terénních dovedností díky systému Rock-Trac s vestavěnou redukční převodovkou s nízkým převodem 4,0:1, přední a zadní nápravou Dana 44 nové generace pro náročné zacházení a elektrickými uzávěrkami předního a zadního diferenciálu Tru-Lock pro zdárné zdolání nejtěžších offroadových tratí.
Vozy Rubicon také nabízejí lepší zkřižitelnost náprav a delší zdvihy pérování za pomoci elektronicky odpojitelného předního torzního stabilizátoru, což najde uplatnění na nejnáročnějších pasážích ve složitém terénu.
K dispozici je také zadní diferenciál Trac-Lok s omezenou svorností, jehož přínosem je extra točivý moment a záběrové vlastnosti na kluzkém povrchu s nízkou adhezí, s jakým se lze potkat při jízdě na písku, štěrku, sněhu nebo ledu.
Všechny vozy nové modelové řady Wrangler se mohou pochlubit označením Trail Rated, který dokládá jejich legendární průchodnost terénem. Známku Trail Rated mohou dostat jen ty vozy, které úspěšně zvládnou náročnou sérii testů v oblasti trakce, brodění, manévrovatelnosti, zkřižitelnosti náprav a světlé výšky.

Moderní a originální design modelu Wrangler
Nejnovější generace modelu Wrangler vychází z nápadné siluety, která je od prvního okamžiku jasně zařaditelná. Je to Jeep® se vším všudy: má kruhové hlavní světlomety, sedm vstupů vzduchu v masce chladiče, hranaté blatníky, přiznané panty dveří, sklopné čelní okno, odnímatelné boční dveře a možnost zcela sundat střechu, ať už pevný hard top nebo měkký soft top. Design nového Wrangleru je drsný i sebejistý, vůz je ale více rozkročen než dřív a má také větší okna pro lepší výhled. To se hodí zvláště na extrémních terénních tratích.
Klasické prvky dostaly moderní interpretaci: tým designérů dal tradiční přídi soudobou tvář, přičemž ale nové kruhové světlomety nyní zasahují do obou krajních vstupů vzduchu, jako tomu bylo u legendárního modelu CJ. Maska je také v horní části mírně nakloněna vzad, aby se zlepšily aerodynamické vlastnosti.
Verze Sahara a Rubicon disponují hlavními světlomety a mlhovými světly s LED diodami, které zajišťují jasně bílé osvětlení a vozu Wrangler dodávají osobitý výraz. Denní světla vytvářejí světelný kruh kolem hlavních reflektorů a standardně dodávané přední ukazatele směru z LED diod se přesunuly na samotný kraj karoserie do nápadných blatníků. Při pohledu zezadu zaujmou tradičně pojaté hranaté svítilny, i ty jsou ale dostupné s moderním osvětlením LED.
Unikátní konstrukce Jeepu Wrangler spočívá také v několika možnostech, jak si může posádka užít jízdu na čerstvém vzduchu. Wrangler je tak jediné plně otevřené SUV s pohonem všech kol na trhu.
Jednoduše ovladatelná stahovací střecha Sky One-Touch je jedním z důkazů, že Wrangler je skutečně mimořádně praktickým a dobrodružným automobilem. Posádka si může užít jízdu s nebem nad hlavou díky shrnutí střechy po celé délce stiskem jediného tlačítka. Nově jsou k dispozici dvě konfigurace střechy: soft top Sunrider a lehčí a jednodušší hard top Freedom Top s trojicí odnímatelných dílů.



Především soft top Sunrider se dočkal zásadního zdokonalení díky dvěma novým ohybům. Podařilo se tak snížit aerodynamický hluk při jízdě a snazší je také částečně nebo plné otevření střechy. Modulární hard top Freedom Top lze snadno složit díky třem dílům z lehčího materiálu, vylepšeno bylo i uchycení, díky němuž je sejmutí i nasazení dílů rychlejší než dříve. Podle provedení lze dodat Freedom Top v černé barvě nebo v odstínu laku karoserie.
Zájemci o špičkovou specifikaci si mohou k vrcholné výbavě Sahara objednat paket Overland. Jeho součástí jsou unikátní 18" hliníková kola, maska chladiče v barvě karoserie se zvýrazněnými rámečky vstupů vzduchu a hlavních světlometů, kryt rezervního kola v pevné schránce v barvě karoserie a logo Overland. K sadě patří také kožené čalounění interiéru a světla s LED diodami.

Nové interiéry nabízejí pohodlí a praktické využití
Vnitřek nového vozu Jeep® Wrangler je kombinací stylu, všestrannosti, praktičnosti a intuitivního ovládání. Pocitu pohodlí napomáhají vysoce kvalitní materiály a smysl pro detail.
Středová konzola inspirovaná původními modely značky má čisté a přehledné tvary a také zpracování, které odpovídá soudobým nárokům. Přístrojový štít je zhotoven z materiálu příjemného na dotyk a u modelu Sahara obsahuje zvýrazněné obšití. Dveřní výplně na straně řidiče i spolujezdce jsou z měkkého vinylu, komfort zvyšuje delší loketní opěrka.
Jeep® Wrangler byl vždy známý praktičností a schopností nabídnout uživatelům možnost užít si naplno jakékoli dobrodružství. Nová generace není žádnou výjimkou: skýtá řadu úložných prostor, odolné kapsy ze síťoviny, držáky na pití a mnoho míst, kam lze odložit například telefon.

Robustní řešení s karoserií na rámu je základem vyhlášených vlastností modelu Jeep®
Díky rámové konstrukci a technicky propracovanému pětiprvkovému zavěšení kol je Wrangler i nadále referencí v oblasti průjezdnosti terénem a k tomu přidává zdokonalené ovládání na silnici, vyšší bezpečnost pro cestující a ještě pohodlnější cestování.
Wrangler i nadále sází na prověřené pětiprvkové zavěšení a pérování vinutými pružinami. Přední náprava je vedena čtyřmi podélnými rameny a příčnou tyčí, zadní pětiprvkový závěs se skládá ze dvou horních a dvou spodních ramen zajišťujících podélné vedení a tyče pro příčné zajištění nápravy.